2009. július 24., péntek

5. nap

Egy nappal még közelebb kerültünk célunk eléréséhez, s talán egyik legizgalmasabb napunkon estünk át.
Reggel a szúnyogcsípéseket már nem is vettük észre, annyira megszoktuk őket, s aki mégsem tanult meg velük élni, annak a reggeli gyorsan elterelte a figyelmét a csípésiről, ugyanis fenséges reggelivel csábítottak ki sátrainkból, friss kaláccsal és tejjel.
Röviden átbeszéltük a napot, mire kell különösen figyelnünk majd, mire számíthatunk a mai napon illetve mindenki elmondhatta, hogy eddig hogy érezte magát és mire vár ezután. A beszélgetésből az derült ki, hogy eddig is minden szép és jó volt, de ezután is még mindig csiszolgatni fogunk néhány dolgot, például a csapathangulatot. Ezután lelkesen mindenki bringára is ült és Tulceara indultunk.

Ha az idő nem is annyira, de az útviszonyok nagyon kedveztek nekünk. Nagyon melegünk ugyan nem volt, mivel állandóan fújt a szél, ami nehezítette is a biciklizést, viszont a bőrünkön nagyon éreztük a Nap erejét, és most már láthatjuk is. Az út viszont végig egyenes, néha még unalmasan is egyenes volt, kisebb emelkedők, nagyobb ereszkedők és ez a végtelenségig váltakozva.

Többek között egy olyan hír érkezett a nap folyamán, hogy a szállodánk, ami 3 csillagos lett volna sajnos nem tud fogadni, mivel elnézték a napot és tele vannak, viszont az igazgató egyik ismerőse ugyanabban az árban ajánlott nekünk szállást ma éjszakára, ám sajnos az ,,csak” 4 csillagos. Nagyon hálásan fogadtuk az ajánlatot és most már ebben az órában (2O:19) ennek a szállodának a kényelmeit élvezzük. Az Agerpress tudósítója például diszkréten megkérdezte, hogy tudjuk e azt, hogy Tulcea legújabb és legdrágább szállodájában vagyunk megszállva... Hát nem tudtuk...
A mai napon intenzíven védekeztünk a napszúrás ellen, ezért állandó jelleggel locsoltuk magunkat és gyakran egymást.

Így történt, hogy egyik pihenőhelyünkön annyira melegünk volt, hogy Feri úgy döntött, hogy a 85 literes hordó vizet egy öntésből a társaságra önti, meglepve őket. Ettől kezdve elkezdődött egy hosszú játék, ami valószínűleg túra végéig tart majd, és a lényege az, hogy "minél több embert önts nyakon meglepve őt". Ma nem volt olyan közöttünk, aki ne lett volna vizes.

Tulcea városa előtt helyi közlekedési rendőrkocsik érkeztek elénk, hogy a nagyvárosi forgalmon átvezessenek a szállodánkig. Mindez egy régi bicatúrás rendőrségi barátságnak köszönhető, amit annak idején még talán álmunkban sem gondultunk Hátszeg környékén, hogy az ottani rendőrfőnök egy Tulcea melletti szülőfaluból származik. és évekkel később segíteni fog... Alexandru Toma úr nagy szeretettel fogadott bennünket intézkedett a teljes kordonról (csak amúgy bámultak a tulceai járókelők...) sőt, a deltából való visszaérkezésünk után meghívott, hogy náluk töltsük az éjszakát Luncavita faluban útban hazafele. Nagyon jól esett, hogy egy olyan helyen, ahol még sosem láttak, nem ismernek ilyen szívesen fogadtak, és előítéletek nélkül fogadtak, illetve barátaiknak kezeltek első perctől.

A szállodáról végül az is kiderült, hogy amellett, hogy 4 csillagos a legújabb, a legdrágább, legszebb és a leghíresebb a vidéken, úgyhogy amikor először beléptünk nem mertünk a folyosó szőnyegeire lépni sem, aztán három nap után tisztességesen lezuhanyoztunk, kétszer is egymás után örömünkben és csak utána néztük meg igazán a szobát. Ennél nagyobb kényelmet nem is képzelhettünk el magunknak.

Jelenleg a csapat abban a szállodában vacsorázik, ahol eredetileg aludt volna, és kicsit furcsán fogják a villát meg a kést, de majd belejövünk...reméljük.
Ma este még sétálgatunk a Duna partján, ami mellesleg a szállodánk mellett van, és szobáinkból tökéletesen látszik.

Holnap egész nap hajókázni fogunk, átkelünk a tengerpartjára, tehát holnap sem fárasztanak le a bicikliink. Lehetőségeink szerint igyekszünk a blogot is frissíteni viszont a tenger partja mellett korlátozottak a lehetőségeink, úgyhogy minden hűséges olvasónkat arra kérünk, hogy türelemmel várják az újabb beszámolóinkat mert biztos meglesz, csak nem ígérjük, hogy betartjuk a határidőt.
Sok szeretettel üdvözlünk mindenkit és üzenjük együttesen, hogy mind nagyon nagyon, sőt egyre jobban vagyunk és eszünk ágában sincs hazamenni.

Gergő: Jól vagyok, a telefonom kb egy napig bírja...ne hívjatok. Üdvözlök mindenkit!
Mihai şi grupa SKINHEAD(Anti, Dezső, Sándor, Feri, Gyula): Salutări lui Csaba, îsănătoşire grabnică!
Feri: Megérkeztünk Tulceara, jól vagyunk és pihenünk egy 4 CSILLAGOS SZÁLLODÁBAN!!!!
Anti: SKINHEAD RULEEEZZZ!!!!
Dezső: Ma elég sokat ültem a traileren Botival...és a lányokkal, este 4 csillagos szállodában alszunk.
Hunor: Tetszik a szálloda!!! Nagyon jól vagyok.
Zoli: Nemtudok elképzelni ennél jobbat.
Máté: Having a good time, I’m glad to be in a hotel.
Ady és Anita: Nagyon nagyon jól érezzük magunkat. Hiltonos érezésünk van, de most ki is próbálhatjuk az érzést. Fantasztikus!!!
Sándor: Jót zuhanyoztam, kétszer is, hogy menjen le a kosz rólam rendesen. Jól vagyok és NEM AKAROK HAZAMENNI!!!
Nono: Jó a kaja.
Ági: Ma keveset bicikliztem, de ültem a traileren, ott is nagyon jó. Puszi mindenkinek.
Tücsök: Ma lemostam a 3 napi mocskot magamról egy luxus szállodában. Üdvözlöm Blankát és Júliát.
István: Nagyon meleg van, de minden nagyon jó.
Zsuzsa: Jó volt ma kormányozni egy kézzel a Szilárd kocsiját
Lehel: Jól vagyok és élvezem a 4 csillagos hotelt. Máskülönben nagyon jól telik.
Szén Sándor: Finom volt a mai vacsora....4 csillagos hotelben alszom ma!

Timy írta...

Asszem a mai luxus tultesz mindenen:).Es mint altalaban epp ugy most is a nagy csapatot szivesen fogadtak.szep almokat midnenkinek.

neo írta...

Egy dologrol nem irtatok, gondolom amiatt hogy idokozben mar rutinna valt a dolog: hogy vannak-e szunyogok Tulcean ????
Kolozsvaron is igen meleg volt ma 34C - 35C.
Bravo mindenkinek, komoly szervezes es csapatmunka volt PONTOSAN leerni Tulceara.
Es jo hajokazast holnap.

gashicsavargo írta...

Take care guys....it's just one of those defining moments that's gonna last with you forever...Hajra

Julia írta...

Udv neked is tucsk es a tobbieknek is:P...jo ido toltest a tengerparton es a tura tovabbi reszen is es kitartast :D:D:D