2009. július 20., hétfő

2. nap

Ma volt az első közös ébredés. A tegnapi nap után, ígéret szerint 11-ig aludhattak az első naptól megfáradt biciklisek. És ki is használtuk ezt rendesen. A csillagos ég után a késő reggel egyre biztatóbban küldte a napsugarakat.
Amúgy is elég volt az esőből egész túrára! Az üzengetésre is jobb kedvünk volt, de ezt már végigkövethették a kedves olvasók.

Délkörülre, Boti főszakács vezetésével a pihentebb fiúk és lányok asztalt terítettek az utánfutók konyhájából. Azután a helyi lelkész úr, Szombatfalvi József, engedélyével megnéztük a templomot és meghallgattuk annak történetét, elolvastuk a tegnapi blogot és átbeszéltük az új napi útvonalat. És máris indulásra készen álltunk!

Külön köszönet Pálfi Csaba „ezredesnek”, hogy betegfogságában is segít nekünk, és lehetővé teszi a naplószöveg és a képek időben való felkerülését a blogra. Így is bizonyítja, hogy követ minket és velünk van! Köszönjük!

Biztos sokan érdeklődnek a tegnapi beteg társunk kiléte felől. Tehát máris örömmel jelentjük, hogy Antika (bár az orvos 2 nap szünetelést javasolt neki) ma már biciklire ült, és a sor elején haladva bizonyította erejét, bátorságát és egészségét, amint a mellékelt ábra mutatja is:) Azt is bevalljuk, hogy minden ereszkedő előtt külön figyelmet és figyelmeztetést kapott, már nagyon unhatja szegény. De ma keményen bizonyított! S mindnyájan örülünk, hogy így van ez, és most már mindenki kedvére biciklizhet.
A szép idő mindenkit visszacsalogatott a biciklikre és nagyon szépen tudtunk haladni együtt, lányok és fiúk, régiek és újak egyaránt. S most azonnal megfogadom, hogy nem fogom többé ezt az utóbbi megkülönböztetést használni, hisz már mindenkinek van legalább két nap régisége!:)

Hogyha tegnap délben forrócsoki jutalmazta a jó iramot, hát ma fagyi volt az ajándék. Ez sokat elárul az időjárás változatosságáról.

Útközben Oklándon megnéztük az unitárius templomot, ahova kulcs hiányában a tornyon keresztül jutottunk be, a gondnok úr engedélyével.

Azután pedig Vargyason a Sütő család 15 generáción keresztül őrzött családi foglalkozásáról, a bútorfestésről és fafaragásról hallhattunk és meg is tekintettük a jellegzetes darabokat.

Onnan rövid pihenőket beiktatva már nagyon közeledtünk a mai végállomáshoz, Nagyajtához.

A mai kellemes meglepetések fénypontja a vacsora, hiszen a Fekete lelkészcsalád a szeretetteljes fogadtatás mellett, meleg vacsorával várta a bicatúrás csapatot.

Látszik, hogy ők már több, mint egy évtizede biciklitúráznak, és úgy jöttünk ide, mint olyanokhoz, akik teljesen értik a nap végi kimerültséget.


Levente lelkész úr villámcsapásként intézkedett, percek alatt lepakoltuk a bicikliket, Jutka papnéni és a családtagok tündérvacsorája készen állt, most pedig a csapat nagy része már az évszázados vártemplom tövében énekel a tábortűz mellett egy nagyszerű és biciklizés szempontjából könnyű nap után.
Közben azt is tervezzük, hogy hogyan tovább, ha már az első napi eső ilyen alaposan áthúzta a térképen kijelölt zászlócskáinkat. Talán az lenne a legjobb, ha kihasználjuk ezt az időtöbbletet és a Tulceáig maradt útszakaszt 3 részre osztjuk, ahhoz, hogy emberileg is megbírható legyen és csütörtök estére időben odaérkezhessünk a másnapi hajózás miatt.
Egyelőre így zárjuk a napot és küldjük üzeneteinket:

Zoli: Nagyon jól szórakozunk! Minden OK.
Huni: Kialudtam magam és jól telt az egész nap. A reggelit se késtem le:D
Lehelke: Még 50 km-t „csináltam” és nem indult meg az orrom vére. Puszi az otthoniaknak.
Szén Sándor: Ma lehetett aludni sokáig, ami jó hír és az út is könnyű volt.
Zozo: Üdvözlöm az otthoniakat!
Dezső: Eeee bicikliztem- vétel!:)
Áron: Legközelebb túra végén üzenek. [háhá, azt csak te hiszed!- (szerk)]
Antika: A Tücsök nem szeret.
Alpár: Jól vagyok, minden jól megy.
Edvin: Ma nem üzenek semmit!:)
Pépé: Minden ok, jól bírom.
Gergő: Jól vagyok, jól ment a bringázás, kicsit fáj a térdem, de túlélem.
Anita és Ady: Mi nagyon jól vagyunk és nagyon jól érezzük magunkat. Minden rendben van!
Feri: Vagány volt ma a biciklin, így jobban látod a tájat.:)
Mihai: Astăzi am schimbat bicicleta cu maşina şi am fost dezamăgit.
Zita: Megmásztam egy szerpentint és egy emelkedőt, és le is jöttem róla. Vagány volt s nem esett az eső!
Tücsi: Ma bepótoltam, amit tegnap megígértem! Remélem jól megy tovább isJ
Nyitrai Zsolt: Remélem túlélem.
Tamás: Laza volt... nagyon laza volt. Hiányzik Bori :*
Zsuzsa: Ma ügyes voltam, mert egyszer sem ültem kocsiban és mindent kimásztam. Tetszett az ereszkedő, habár féltem egy kicsit a nagy kanyaroktól. Mindenkit puszilok.
Nono: Minden megy mint a karikacsapás.
Szilárd: Már alig várom, hogy csípjenek a szúnyogok.
Márton Boti: Szeretem a biciklimet, nem tudom csitítani, mind menne előre, mind azt mondja: gyorsabban, gyorsabban!
Szatmári Sándor: Üdvözlöm a Vincze famíliát és a keresztlányom.

11 megjegyzés:

Bori írta...

Antikának gyógyulást:)
Tamás meg hiányzik:(
Sok sikert, kitartást, és főleg jó szórakozást
Jóéjt, figyelek :)

Névtelen írta...

Hallottam,hog az Antena 1 ma a 16 oras hirekben jatszta be a rovidke tudositast rolatok.
Szep almokat!

P-terfi írta...

Miutan el olvastam a blogot felhivtam valakiket kozuletek es olyan jo volt hallani azt amit par percel azelott olvastam.Jok vagytok

Akabelle írta...

Szuper olvasni, hogy ilyen jól megy minden. Továbbra is nagyon szorítok nektek, és gondolok rátok. Nagyon hiányzik a tábortűz, gitározások meg a reggeli blogolvasás, de holnap én is útra kelek gitárostól ;)
Minden jót nektek, sok napsütést, rendes TIR-eseket, és élvezzétek a csokis kenyeret!

-egy régebbi bicatúrás-

Unknown írta...

Matt, Bravo. Hooray! I love living vicariously thru your biking adventure. I biked the Loire Valley in France in my 20's by myself. Your trip sounds so much more fun (except the hills and the distances!)This is a trip of a lifetime you will remember forever. Be a good world citizen and U.S ambassador! Barbara Gaughan

Névtelen írta...

Vizsga előtt, öt tonna valamivel valahol olvasgatom, hogy miket csináltok, higytek el segit.
Örülök, hogy Anti már talpra állt, dehát Anti Anti, bicatúrán szerintem csak akkor állna le, ha egy jó kiadós ebéddel csábitanák, de Botinál jobbat úgysem csinál senki, úgyhogy nem kell félteni remélem továbbra sem, de azért vigyázzatok rá s mindenkire.

AtomicSX10 írta...

A mai emelkedokhoz ahogy a tengereszek mondanak "Jo hatszelet kivanok".

AtomicSX10 írta...

A tegnapi utvonalatokkal kapcsolatban, ami Erdovideken vezetett at, jutott eszembe egy igen szep idezet:
"Erdovidek az en hazam,
Katonanak szult az Anyam.
Zolderdo zugasan, vadgalamb szolasan,
Nevelt fel jo Apam."
Nekem is nagyon kedves az a videk hisz ott szulettem.

Sz. Gizella írta...

Hello mindenkinek!!! Nagyon orulok hogy minden jol megy. Jo olvasni rolatok. Mar nem ismerek mindnekit aki az idei bicajturan resztvesz, de mindenkinek szurkolok es jo szorakozast kivanok.
Sanyi, udvozol anyu... es azt uzeni, hogy vigyazz magadra, legy figyeles, nem szamit a lab fajdalom, gorcs, ez azzal jar. Nem utolso sorban en kuldok neked egy nagy olelest...alig varom, hogy majd mesely a kalandrol. Sziasztok

nyolcperhusz írta...

Jó szokás szerint több helyen is népszerűsitem a túrát. Ezek után kaptam, valahonnan Mo-ról, innen oda elszármazott Cs.-től, nemrégiben otthon (Erdővidéken) tett látogatása nyomán az e-mailt:
"M. H. Csaba címzett: saját magam
júl. 20. (1 napja)

Jó Jánosom, jelezd fiadnak, hogy holnap, amikor elindulnak Homoródszentmártonból, arra ne számítsanak hogy Oklánd és Vargyas között aszfaltos út lesz, majdcsak a Hagymás tetejétől, pontosabban Kovászna megye határától lesz aszfaltos út. Addig éppenséggel jónak nem nevezhető lesz az út.

Kisebb testvéri szeretettel, cs."
Szóval vannak akik önzetlenül szurkolnak a túra sikeréért.
Amúgy, legyetek jók. Kitartást.

Névtelen írta...

Nagyon ugyesek vagytok!!!Csak igy tovab!!!Sokat gondolok rad torpem.Bar csak velletek lehetnem...Irigyellek mien szep hejeken jartok.