2016. július 14., csütörtök

6. Nap

Öt nap tekerés és koránkelés után végre későn ébredhettünk. Sem kakas, sem tábori zaj, de még csergőóra sem zavarta meg édes álmunkat.
A megszokott reggeliktől eltérően, Paul különleges ínyencséggel várta a kipihent túrásokat: titkos recept alapján készített guakamolés baguette-tel, valamint mindennel megáldott rántottával.
A pihenőnap ellenére ma sem tudtuk félretenni bicikliinket, ígyhát rövid megbeszélést követően, beereszkedtünk Kassa főterére. A bicikliket rendezetten, bicatúrás módra leparkoltuk és mindenki szabadon járhatott-kelhetett, fedezhette fel a történelmi városrészt. Volt aki megfordult Ady Endre kedvelt cukrászdájában, kávézott, szuvenírt vásárolt vagy, kihasználva, hogy a nap újból kisütött, sétált.

A szabadprogram után a csapat újra a Dóm előtt gyülekezett, ahol Marikával, az idegenvezetővel találkoztunk. A városnézés rögtön a templomba és ennek kriptájába vezetett, ahol II. Rákóczi Ferenc, erdélyi fejedelem és bujdosótársainak, illetve a fejedelem édesanyjának, Zrínyi Ilonának a végső nyughelye található. A templomot elhagyva  a Márai Sándor emlékházhoz sétáltunk, majd a tiszteletére emelt szoborhoz, ahol csoportképet készítettünk. Marika szerint, minden kassai magyar hálás Márainak azért, hogy örökségként hagyta rájuk a város polgári életének történetét, A kassai polgárok című művében.

Útunk folytatódott az egykori hóhér háza, valamint a régi börtön felé, majd Rákóczi rodostói házának hű másolatatát néztük volna meg, de nem jött össze a bicatúrás pontosság, mivel a szlovák pénztáros néni az orrunk előtt zárta be a kaput. Ez után Marika megmutatta Európa egyik legrégebbi sörfőzdéjét. Macicsapat módra, szlovák hullámmal elköszöntünk kedves idegenvezetőnktől.
Mivel a napsütés velünk tartott, mindenki élvezhette még egy keveset a város szépségét. Mielőtt visszatértünk volna  a szállásunkra, újabb szponzoros fotó-szessönt tartottunk, hiszen hála nekik vagyunk most itt.
Évről évre a túra megújul, de hagyományainkat nem hagyjuk elveszni, így a mai vacsora a híres bicatúrás szalmakrumpli, amelyhez a krumplit kivételesen az újonc fiúk pucoltak meg. Rohanunk is repetázni!

Holnap hosszú nap vár ránk.  Újra visszaváltunk a nomád életmódra és megküzdünk a szlovák emelkedőkkel. Következő megállonk Szepesváralja.

Unknown írta...

Közeledik a "félidő". Balesetmentes, szép napokat!

bicadrukker írta...

Na a sok finom kaja, süti után lehet tekerni, kalóriát égetni :))) A Túr elmaradt ne irigykedjetek, irigykedünk mi :) További balesetmentes utat, mindenkit üdvözlünk!