2014. augusztus 3., vasárnap

8. nap

Még csak Plovdivból, de már török hangulatban – a blog írásakor legalábbis célországunk népzenéjével kényeztetnek a Hotel City&Spa recepcióján. Házigazdánk egy bulgáriai török vállalkozó, aki 75%-os kedvezménnyel fogadott szállodájában, mert értékeli túránkat. Le az összes kalappal előtte. A sátras, bentlakásos napok után úgy tűnik kezdünk elkényelmesedni: második éjszakánkat töltjük luxusszállodában.
Ma reggel 360 kilométerre innen ébredtünk a calafati luxusban. Kipihenhettük rendesen magunkat, mert egy kevésbé szerencsés eset miatt a reggelit csak fél tízre kértük. Zsoltnak sajnos újra jelentkeztek régi térdfájdalmai, ezért hajnalban Târgu Jiu-ba kellett utazzon. Kálmán József úr viszont erre is megoldást talált – addig telefonált, amíg a CFR focicsapatának orvosa, aki történetesen Târgu Jiu-ban tartózkodott a csapat ma esti meccse miatt, megvizsgálta és annyira lábra állította Zsoltot, hogy mire visszaért Calafatra, már táncolni is tudott. Szóval, aki eddig véletlenül nem a CFR-nek szurkolt vagy nem követte a focit, az gyorsan csináltasson bérletet a szurkolói keménymagba. Köszönjük szépen neki és Kálmán József úrnak, hiszen nélkülük most biztosan nem hallgathatnánk a Süküdüm Süküdüm című számot Plovdivban.

Dél körül indultunk el a bolgár vám felé. Fél óra alatt, problémamentesen átkelt minden kocsi és bicikli a határon és a Dunán is, és máris beleszagolhattunk a szomszédok levegőjébe. Az első parkolónál felpakoltuk a bringákat az autókra és elkezdtük a hosszú kocsikázást a bolgár tájakon. Tegnap este megérkezett közénk István a 16 személyes Optimus mikrobusszal, aki sofőrünk és kísérőnk lesz a továbbiakban. Nagy segítség ez számunkra, mivel nem férnénk el mindannyian autóinkban.
Csokiszünetekkel, 6 óra alatt végigsuhantunk Bulgárián. Már az első falvakat elhagyva kezdtük megérteni, hogy miért is nem biciklizünk ezeken a tájakon – elhagyott, omladozó házak, elnéptelenedett falvak. Minden ismeretlen és idegen, cirill betűk, angolul nem beszélő emberek és egy tőlünk távol álló kultúra. Ez jellemző Bulgáriára, legalábbis arra a részére, ahol mi átkeltünk. Rengeteg időt kéne tölteni a bolgárok között, hogy megismerjük őket és szokásaikat, felfedezzük értékeiket. De a mi célunk változatlanul Rodostó, ezért inkább gyorsan átkelünk Bulgárián. A hegyek viszont elképesztően szépek. Az egész ország dimbes-dombos, az autópálya viaduktokon és alagutakon megy keresztül, lenyűgöző látvány. Igaz, hogy kicsit gödrös és régi az aszfalt, de még mindig háromszor annyi autópályával rendelkeznek, mint mi.

Este 9-kor érkeztünk Plovdiv városába, ahol vendéglátóink már tárt karokkal vártak. Mire kiosztottuk a szobákat és bepakoltunk, megérkezett a pizza is. Minden sínen van, remek ez a török hangulatú szálloda, felkészít minket a holnap kezdődő kalandra. Szurkoljanak nekünk a határátkelésnél, reméljük ugyanilyen gondmentesen megy majd, mint a mai. Reggel meglátogatjuk Plovdiv központját, majd utána indulunk Edirne fele.

Ilyen volt az első autós napunk, holnap még egy hasonlóban lesz részünk, de alig várjuk már a törökhoni bringázást. Mindenki üzeni, hogy jól van, holnap majd összegyűjtjük a konkrétumokat is – sajnos ma nem maradt időnk és energiánk rá. Képek hamarosan. J

Rita írta...

Örülök,hogy minden rendben és hogy Zsolt a làbadra is kaptàl gyógyírt...szóval,hajrá CFR :)
Zsófi jó kis meglepetès volt a hívàsod és jólesett. Remélem a török határnál nem lesz gondod,szorítok!
Üdv mindenkinek,Zsófinak ölelés.

ZOP írta...

Hajrá CFR. Nagyon örvendünk hogy minden rendben, és ki tudjátok pihenni magatokat. Puszi Orsinak

RO anya írta...

Nagyon jo latni a vidam arcotokat ,egyik kep jobb a masiknal .Antika szep a viragos kotenyed .Zsoltnak ,mielobbi felepulest !HOLNAPTOL meg oromtelibb szebb napokat kivanok !!!Jo ejt !

Ro anya írta...

Ja , kifelejtettem Hajra CFR !

Unknown írta...

A túra időtartamának lejárt a fele.Remélem, hogy a másik fele is szép és balesetmentes lesz!

A. Kata írta...

Félidő, 1 - 0 a CFR és Zsolt javára :). A sok kajás fotó nagyon étvágygerjesztő. :). Újra néztem a Duna TV rólatok szóló adását. Érdekes látni, mennyivel több élménnyel vagytok gazdagabbak, mint 8 nappal ezelőtt. :) Zsófi, aprólékos beszámolót várok a legközelebb i találkozásunkkor. XXX

Rami írta...

HAJRÁ CFR !
Esős napra ébredtünk,de a képek és a beszámoló, mindjárt jobb kedvre derített!!! No , az a nagy és ígéretes pizza az étvágyunkat is beindította!!! Úgyhogy gyorsan elköszönök,megiszom a megérdemelt reggeli kávémat és reggelit készítek a fiúknak,igaz,hogy nem pizzát,de szerintem megteszi az ami van....( A srácok azt kérdezték,hogy ti mindig pizzát esztek??? :) ) UI.A szállásotok meg pompás lehetett!!! Örülök,hogy mindenki épségben,egészségben folytatja az utat Rodostó felé,mert ez a cél,nem? Puszi,még mindig Budapestről. :)

Unknown írta...

Bár Sanya nem folytatta tovább veletek a nagy kalandot, azért hűségesen tovább követjük az eseményeket még 2 napig Kolozsvárról. Utána elutazunk, de ahogy internet közelébe kerülünk, megnézzük merre jártok és lélekben továbbra is veletek leszünk.

bicadrukker írta...

udvozletunket kuldjuk a barlangasztaborbol, ahol mindenki CFR szurkolo :) itt minden ok zajlik a munka. a blogot hangosan olvassuk, mindenki szurkol nektek!

gyszabo írta...

Az idei túra "jóságos dzsinn" címet ,úgy gondolom mindenképp Kálmán Józsefnek kellene odaítélni,hiszen csak megdörzsölitek ingújjatokkal a rozsdás lámpást,s ő azonnal ott terem,intéz,segít,megold.Hálás köszönet érte.
Hotel City&Spa,Amfiteatrum,biliárd,ünnepi vacsoraasztal-ezeket a képeket nézegetve néha megfordul a fejembe,hogy nem keveredtetek-e véletlenül egy másik kirándulásba :)
De aztán látom a szépen kígyózó,szemet gyönyörködtető narancsszínű biciklisort és tudom,jó helyen vagytok.
Mosolygós szép napokat továbbra is!

Sanco írta...

Egyre szebb es szebb helyeken jartok,mar nincs messze a celpont.Zsoltnak gyogyulast kivanunk.Pusziljuk Kevint tovabbi kitartast es jo utat kivanunk.Legy ugyes! Gia es Sanco.