2014. augusztus 1., péntek

6. nap

A narancssárga mellényektől nincs menekvés – még a pihenőnapon se! Kezdjük annyira megszokni őket, hogy egyesek már reflexből magukra dobják reggel, aztán naphosszat úgy maradnak. Nem számít, hogy bringa vagy nem bringa, mi mindig narancssárgák maradunk. Oké, enyhe túlzás ez a bevezető, de a lényeg az, hogy hajózni is mellényeinkben indultunk, hogy mindenki lássa – mi egy csapat vagyunk. Mert hogy így kezdődött ez a nap: gyors müzlis reggeli, majd hajókázás a Kazán-szorosban.

Öt napi folyamatos tekerés után édes a pihenés. Főleg a Dunán fölfele haladva és a szoros szikláit csodálva. Persze sokan arra használták fel az út egy részét, hogy lustálkodjanak a fedélzeten, a Duna vize pedig tökéletes volt arra, hogy álomba ringassa a társaságot. Mentségünkre legyen szólva, csak a visszafele úton aludtunk, arrafele felfedeztük a hajó összes zugát és figyeltük a tájat. S ha már a Kazán-szorosban jártunk, eszünkbe jutott Jókai Arany embere is. Kirándulásunk hasonlított picit a regényre: csodaszép táj rettenetesen hosszan leírva. De nekünk ez pont jó volt így, kipihentük a tegnapi több, mint 100 kilométeres bringázást.

Körül-belül három és fél órát töltöttünk a fedélzeten, majd bentlakásunk étkezdéjében elővettük a szokásos pátés, sajtos, szalámis, párizsis, paradicsomos menüt. Ez a nap teljes mértékben a pihenésről szólt – délután a változatosság kedvéért egyesek lefeküdtek aludni, mások pedig a városban sétáltak, kocsikat takarítottak vagy akár biciklivel járták körbe Orsovát. Jelenleg készül a legendás bicatúrás szalmakrumpli, tüzet gyújtottunk az udvaron és lassan kezdjük úgy érezni, hogy holnap újra képesek leszünk biciklire ülni és 120 kilométert tekerni.

Utolsó Romániai napunk következik, Calafat az úticél, ahol egy kis panzióban alszunk majd. Biciklis szempontból pedig ez lesz az utolsó hosszú nap, a törökországi bringázások 60-70 kilométeresek lesznek, már csak azért is, hogy fel tudjuk fedezni a kis török falvak szépségét és egy olyan világot, amelyet egy nyaralás alkalmával nem igazán tapasztalnánk. No de erről majd pár nap múlva, egyelőre térjünk vissza Orsovára és a szalmakrumplinkhoz, mert már erősen megkívántuk.

Kevin: Kicsit jobban érzem magam (mármint a térdem jobban van), remélem holnap végig tudom bringázni a napot.
Robi: Üdvözlök mindenkit! Sajnálom, hogy az utóbbi napokban nem üzentem.
Lilla: Jól fogott a szabadnap, elfáradtam a kocsikázástól.
T. Dávid: Vigyázz Törökország, jövünk!
Balázs: Az előző napokhoz hasonlóan, a mai nap is nagyon jó volt.
Kati: Nagy-nagy ölelés Emesének!
B. Timi: Kedves ismeretlen, ma olvastam el a kommented, és rájöttem, hogy ki vagy. Szeretlek és már nagyon hiányzol. Puszilok amúgy mindenkit, és minden rendben van!
J. Orsi: Drága ismeretlen, Fogszi köszöni jól van, rengeteg finomságot kap, szóval az ok az adott. :D Orsován szúnyogos az élet, de hadat üzentünk, nyerésre állunk. Mindenkit ölelek!
F. Timi: Orsován nagyon folyik a harc a szúnyogokkal. De annak érdekében, hogy az éjszaka inkább alvással, mint csapkodással teljen, felfegyverkeztünk sprayel, szalaggal, gyertyával. Jól vagyok, jól jött a pihenőnap is. Puszilok mindenkit! J
T. Tamás: Jó hír, gyógyulok, illetve a bicikli szerelést is elkezdtük, és valószínű, hogy már holnap bringára ülök. A Kazán-szoros is nagyon szép.
Ervin: A mai nap lezser volt, voltunk hajókázni a Kazán-szorosban, és visszafele elaludtam. A tegnap nem üzentünk és ezért írom most: Boldog szülinapot Timi!
Z. Orsi: A mai nap is remek volt, az imént készítettük az ínycsiklandó muzsdéjt. Puszilok mindenkit, és jó éjszakát!
Arni: Jól fogott a mai pihenőnap, hajókáztunk a Kazán-szorosban. Jól vagyunk, készülünk a vacsorára. Puszilok mindenkit! J
Zsófi: Amikor csak tudok, gyönyörködöm a Dunában, igyekszem szokni a déli tájakat és annak lakosságát, és üdvözlök mindenkit.

Foga: Jól vagyok, és minden ok, és alig várom, hogy pattanjak bringára. Minden nagyon vagány, szeretem a szobatársaimat, mivel minden együttöltött perc aranyat ér.
Cs. Robi: Minden rendben van, semmi bajom. Nagyon szép a kilátás a Dunára, de sok a szúnyog.
Farkas: Ma csak pihentünk a holnapi nehéz napra.Viszont tegnap 103 kilométert tekertem!! Hiányoztok és még mielőtt átmegyünk Törökországba, felhívlak titeket. U.i  Angyalnak álljon fel a másik füle is.

Enikő: Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, eddigi egyik legjobb szülinapom volt a tegnapelőtt. Tegnap pedig még az esőben is szép volt az idő a narancssárga szemüveglencsén keresztül.
Mike, JD, if you read the blog, you should know we miss you!

Andi írta...

Jo etvagyakat.Holnapra meg konnyu tekerest.

B.Olgi írta...

Nagyszeruek vagytok egytol-egyig !!! Mindenki csodal es biztat benneteket,s nagyon sokan olvassak a blogot (szinte mar olyan mint egy izgalmas folytatasos film,alig varjuk a kovetkezo reszt ! :)Gratulalunk es csodas napokat,elmenyeket a fantasztikus kis csapatnak !!!!Ferike mindenki udvozol,puszil es nagyon-nagyon buszkek vagyunk Rad !!!

Attila írta...

Elso sorban elmondanam, hogy mindenkire buszke vagyok a turasok kozul!Mind nagyon jol teljesitenek szerintem...Es masodszor elmondanam, hogy a tesomra (Csabara) mennyire buszke vagyok!Hajra tosoo!:)

dezso ildiko írta...

ugyesek vagytok csak igy tovabb szabi vigyazz magadra legy nagyon ugyes ahogy mostanaig

Rajmi írta...

Mar a kezdetek ota turelmetlenul varjuk minden este a bicaturas blogot,gratulalunk az osszeforrt csapatnak. Megosszuk mindenkivel a turas elmenyeiteket,drukkolunk nektek!Kulon Davidot pusziljuk,oleljuk,szeretjuk...hajra tovabbra is!Rajmi,anya,apa.

Unknown írta...

Jó bringázást holnapra is! Sanya, megy az újabb nagy puszi a parittyámból, bár most jobban meg kell lódítsam, mert messzebb vagytok.

Humor Herold írta...

Kedves bicaturas barataim.
Ujjabb nap szalt el es csak kozelebb vagytok a celhoz. Ma Gazdalkodj okosant jatszottam es a bicikli reszeit kellett felsoroljam, egybol ti ugrottatok be de a feladat meg sem sikerult. Robihoz szolok ujra es uzenem neki, hogy buszkek vagyunk ra es csak igy tovabb. Irigyelem azt az elmenyt amit atelhettek tovabbi jo szorakozast, erot es 7 agra suto napocskat amit nem kivanok az erdekes vezetesi stilusu jogositvannyal biro szemelyeket,ja es persze "kis" godroket. Tovabbi elmennyekkel teli napokat.

J.Babi írta...

Kicsim,holnap Zsobok de estere itthon leszek,nagyon szeretlek es hianyzol,mindenki puszit kuld,jo ejszakat es erot a holnapi naphoz !

RO anya írta...

Mar le sem tudok fekudni blog olvasas nelkul .Ma sikerult beszelnem Patrickkal ,mindenkit udvozol ,fooooleg :))).Nem josolni akart mikor azt uzente NE ESETTEK NAGYOKAT ! Egy szunyog mentes ejszakat !!!

Tulkos Melinda írta...

Koszonjuk a fotokat,gyonyoru hely!Tomi,az alladhoz kepest a terded jol nez ki,de mossatok meg le betadinnal es tegyel ra ragtapaszt,hogy ne lepje majd a por.Jo bringazast holnapra es ne feledd,hogy az embereknek hataraik vannak!Puszi,szeretunk es varjuk a telefonalast.

ZOP írta...

Nagyon orvendunk,hogy mindenki jol van ,leszamitva a sok szunyogcsipest,nagyon tetszett a kaja is ,tenyleg megkivanja az ember ha latja a finomsagokat.Aludjatok jol, Orsika puszilunk es buszkek vagyunk rad ,vigyazz magadra es varjuk hogy irjal.

Rami írta...

Sziasztok!
Ma én sem feküdtem le blogolvasás nélkül. :)
Nagyon szép helyen jártatok,azok a sziklák......minden pénzt megértek!
Holnap este mi is sátorban fogunk aludni,a Bakonyban.Magunknak és nektek is kívánunk további szúnyogmentes övezetet!!!!!
Vigyázzatok magatokra és egymásra!!! Hajrá,csak így tovább!!! Puszi,Budapestről!!! Rami. :)

atta írta...

kevin,a kanalra meg szugseg lehet,probald meg nem lenyelni.udv mindenkinek

bicadrukker írta...

Csodaszep bringazast kivanunk! Kicsit furcsa volt csak harom emberre pakolni a taborra. Ha ma nem sikerul beszeljunk, akkor majd csak jovo vasarnap, de jelet keresek es kovetni foglak titeket. Oleles a csalad reszerol!

F.Erzsike írta...

Köszönjük a helyszini tudositásokat,szebbnél szebb képekkel tarkitva ,igy szinte mi is veletek utazzunk.
Kivánunk további kitartást ,se aprószemü,se narancsárga kánikula jelzés ,se szúnyoginvázió ne álljon útatokba Törökország meghoditásáért.Millió puszi Timikém,büszkék vagyunk rád.

Névtelen írta...

Kedves Mini Muszti!
A Musztik várnak az Old School-ba!! Puszilunk és a Stejar angyala vigyázzon rád!!! Szeretünk! <3

Sára írta...

Orsolya! Remélem Fogszi jól van, nagyon vigyázz rá és add át neki, hogy nagyon hiányzik a mamájának! Neked pedig kitartást és szórakozz jól! Puszi, Sára! :)