2011. július 31., vasárnap

8. nap

Na. Most már nagyon meg van kombinálva-variálva-permutálva az életünk, a szó legpozitívabb értelmében. Ugyanis a mai napot egyhangúan, és ünnepélyesen kineveztük pihenőnapnak, s ehhez képest elég sok minden történt a díszes társasággal. Reggel ismét nem kellett korán kelni, a reggeli megvárt, úgy ahogy az tegnap ígérve volt. A kiadós reggeli után jött a nap egyik legfantasztikusabb híre – ugyanis a mai nap csak fantasztikus hírek érkeztek. Zsolt megtárgyalta a panzió tulajdonosával, hogy fél áron még egy éjszakára engedje meg, hogy megpihentethessük elázott és megfáradt csontjainkat a felülmúlhatatlanul kényelmes ágyaiban. Nem volt nehéz meggyőzni őt, úgyhogy még most is élvezzük a kényelmet.

Reggeli után maratoni blogolvasásra került sor, mivel az elmúlt napokban egyéb elfoglaltságaink is akadtak reggelenként (gátépítés, sátor költöztetés, stb), úgyhogy nagy érdeklődéssel olvasgattuk úgy a blogot, mint az Önök megjegyzéseit. S még egyszer köszönjük, hogy kitartóan írnak nekünk, és bátorítanak, ami nagyon sokat jelent nekünk, tehát legyenek szívesek, ne lankadjanak, mert Júlia blogszakértőnk 23 megjegyzés alatt el-el húzza a száját.

Majd elkezdődtek a szokásos pihenőnapi teendők: utánfutó és kocsitakarítás, hátizsák átvizsgálás, ismét felütötte a fejét a mosás-járvány, úgyhogy a nap első felében nem unatkoztunk. A panzió tulajdonosai megrökönyödve néztek, és sűrű fejcsóválás közepette inkább magunkra hagytak.

Elég sok munkák volt, ugyanis, nem igen rendszereztük a dolgainkat egy jó ideje, s elég nagy volt a rumli, de most már csillog-villog minden, és az eddig eltűntnek vélt apróságok is előkerültek, mint például Boti hálózsákja, és Zsolt jobb szandálja is megkerült, amit az óta is boldogan hord.

Aztán bekarikáztunk a városba. Sorra vettük a néznivalókat. Mindenek előtt a Brâncuşi parkokat látogattuk meg. Már elmondhatjuk, hogy élőben láttuk a Coloana Infinitului-t, a Poarta Sărutului-t és a Masa Tăcerii alkotásokat. Jó volt látni, hogy mennyire büszkék a helyiek ezekre, az örökségekre, és főként azt, hogy mennyire ápolják a parkokat.

A városban mindenki ott ebédelt, és azt evett, amit csak éppen megkívánt. Egyesek beültek az első pizzázóba, mások előbb jártak egy kört, és fimon gyorsétkezdét kaptak, volt, aki a város legfinomabb fagyijára vadászott.

Eközben megkaptuk a nap második legjobb hírét (mert még van egy harmadik is, sőt negyedik isJ): Zsolt tiszta ingyen megcsináltatta az összes rádió adó-vevőt.

Na, nem azért ingyen, mert kikunyerálta, hanem mert olyan rendesek a helybeliek és értékelik azt amit mi éppen véghez viszünk. Az első taxis elvitte Zsoltot egy olyan úrhoz, aki hobbiból rádiókat szerel, és nemzetközi adó-vevője van. Röviden el akarta mesélni, hogy hogyan is keveredtünk mi a világ ezen sarkára, de az úriember bővebben is hallani akart rólunk, és a túráról. Aztán a csoda gépezetén beszélgettek egyet a peruiakkal (és ez nem vicc, tényleg komoly felszerelése van), s egy hálás köszönetért megjavította a szerkentyűinket. Ettől körbevigyorogtuk a várost amint a panzió fele bringáztunk. Higgyék el, rendkívülien jól esik, amikor egy ezer idegen ennyire értékelni tud bennünket.

Visszatérve a panzióba meghallottuk a harmadik jó hírt: végre megehettük az Obârşia Lotrului óta tartogatott és féltve őrzött dinnyéket. Naaaagyon jól esett, mindenki körül ülte a panzió teraszát, és a bicatúra történelmében először asztal mellett fogyasztottuk el a méz édes dinnyét (szerintünk a dinnye egyrészt azért volt olyan édes, mert a patakban érleltük, másrészt pedig azért mert hálás, hogy megsétáltattuk a Transalpinán).

Dinnyeevés közben ért a nap negyedik csodálatos híre: a kolozsvári magyar televízió stábja feltöltötte a világhálóra a rólunk készített riportjuk linkjét. S mindezt a dinnyemajszolás közepette szerencsére meg is tudtuk nézni. Itt hívnánk fel a figyelmet arra, hogy a riportot jövő hétfőn, azaz 8-án délután 16:00-kor fogják vetíteni a TVR kolozsvári magyar adásának keretén belül. Úgyhogy sok szeretettel ajánljuk szíves figyelmükbe. Addig is közzé tesszük azt az oldalt, amelyen az előzetes bejátszást meg lehet tekinteni: . Nekünk már így is nagyon tetszik, de a szerkesztők ígérik, hogy még ennél is fantasztikusabb lesz, ugyanis még tartogatnak néhány meglepetést.

Aztán mindenki elégedette pihenőre tért, csomagolunk, filmet nézünk, mert megtehetjük, s készülünk a holnapi napra. Az eddigi terveink szerint vonattal fogunk Petrozsényba menni, amely délután 5-kor indul, addig pedig mindenki sétálhat még egyet Brâncuşi városában. Este a Bolii barlangban fogunk aludni, legtöbbünknek ez lesz az első barlang-élménye (Krisztina néni igaza volt, a civilizáció ide tér vissza).

Emese: Csabinak: Köszi a szurkolást! Postázzad csak tovább a napsütést, és hátszelet, mert jól esik:). Puszi

Szőlőnek küldök puszit.

Egyetlen sógornőmnek üzenem: Isten éltessen!:)

Nyitrai Zsolt: Most pihenek.

Sándor: Aprószemű= jól megáztunk

Horzsolás= jól odavágtuk magunkat

Megnőtt a patak ,,kan-n filme". Bear Grylls tanulhatna tőlük. Megmásztam a Parângot, sláppban (papucsban), és addig áztam, amíg a ruha kétszer száradt meg rajtam.

Réka: Még egyszer köszönöm Orsi. Stop! Végleg lemerült a mobilom. Stop!

Kati: Nagyon jól érzem magam, és még soha nem örültem ennyire egy ágynak, és egy zuhanyzónak.

Enikő: Köszönöm minden blog hozzászólónak a köszöntést, ha minden születésnapom ilyen élmény lenne alig várnám, hogy öregedjek.

Most már száraz minden ruhám, de a mosástól kisebzett újjaim kicsit hiányolják az automata mosógép luxusát.

Lőrincz Isti: Jó a hangulat és nem várom a végét, és hiányzik Orsi!

Gergő: Mindenem teljesen elázott, de már száradnak a cuccaim és nagyon kényelmes itt a panzióban a sátorozás után.

Toma: Szeretem itt Targu Jiu-ban és még fogok jönni, mert hívtak a BMX-esekJ.

Sanyika: Tetszettek az extrém vizes kondiciók, szerencsére a ruháim nem lettek vizesek, csak azok amik rajtam voltk.

Köszönöm a felejthetetlen élményeket, amit, a szeprpentinek nyújtottak.

Zalán: Jó az este, ha ágyban lehet aludni, és forró zuhany alatt pihenni.

2o4-es szoba (Dávid, Edgár, Zozo): Nem üzenünk, túl érdekes a film.

Feri: Kívánok Öcsinek kemény off road-ot. Üdv Zsoltnak, Einsteinnak, Lehelnek, Józsinak, Timinek és Anyunak.

Ildi: Dragii mei! În sfârşit am câteva haine uscate. Abia aştept, să ne întălnim, şi să mă răsfăţaţi cu un pat cald, cafea şi o baie fierbinte… dar dacă mă gândesc mai bine, prefer cerul înstelat, forfota care urmează după strigătul ,,treziţi-vă că s-a revărsat râul şi vă ia corturile!!!”, apa rece, ca gheţa care-ţi pătrunde până în măduva oaselor (de fapt o să facem economie, de acum încolo, mă spăl cu apă receJ), veselia, spiritul de echipă cu care rezolvăm greutăţiile şi împărtăşim bucuriile…deci, totul este MINUNAT, îmi lipsişi exrtem de mult, dar nu-mi doresc să fiu altundeva decât aici… LOVE U ALL!!!

Csabi: BUMBEŞTI-LIVEZENI!!!!!

Csabi írta...

Emesének+csapatnak: A napsütés és hátszél továbbra is elérhető opcionálisan...na jó, akkor legyen szériatartozékként!!! Hajrá!:))

Gyöngyvér írta...

Fél órával korábban keltem, hogy nehogy elmaradjon a "nyomon követés" (hat órakor indul a vonatom). A héten ritkábban leszek netközelben, de azért követem az eseményeket. Már a tantestület jónéhány tagja is követi a blogot(Borbély, Bianca, Attiláék), a szomszédságról nem is beszélve.
Továbbra is jó túrázást, jó időt, jó kedvet kívánunk a csapatnak.

Eri írta...

Szep jo reggelt a 204-es szobanak :) remelem kipihentetek magatokat. Orulok hogy ilyen jol telik es vegre meleg szobaban tudtatok nyugovora menni.Gondolom belealudtatok a filmbe:)annyi faradsag utan.Kellemes idotoltes tovabra is, jo kedvet. Edgar sok puszika.

Névtelen írta...

Hát drágáim, aki égig érő vascsicsergő tövében a kapualjban csókolózik egy csendes asztal mellett annak csakis jól mehet sora. Sajnos még csütörtökig ígértek apróbb- és nagyobbszeműt, úgy hogy legyetek résen.Remélem kerül net a vadon valamelyik részén nekem is, mert ezután én is kivonulok a civilizációból. Hajrá, szép napokat, jó szerencsét! SK

Judith írta...

Bringasztikus jó reggelt!Végre szárazak vagytok és kipihentétek magatokak,gondolom az a patakban érlelt dinye biza kárpótólt egy's másér, ha nem is mindenér, na meg azok a szobrok...és Ti akik csak ugy odabringáztatok:)))remeljük már nem ér a nyomotokba az aprószemű...sem semmi,jó vonatozást, aztán meg jó barlanglakást:)
Pusziii Anyaka

gyszabo írta...

Jó látni,hogy mennyi a segitőkész,jó ember szerte a világban,s túráitok során amikor csak szükséges,valahogy ott vannak útközben kéznyújtásnyira.

oreg bicajos írta...

Igy van ez, barmennyire is vagany es szuper az extrem bringazas, turazas azert a "civilizacio" nem egy rossz talalmany nehanapjan.
Jol varialtok-kombinaltok, most ujra "feltoltve" vaghattok neki a barlangaszasnak.

nilataK írta...

Nagyon örvendek, hogy a tegnap ilyen jó napotok volt! Remélem ezután is miden nap legalább ilyen jó lesz!:)
Puszi mindenkinek és mint mindig, főleg öcsémnek!:D:*:*:*:*

bicadrukker írta...

A filmelőzetes nagyon jó, csak azon merengek, hogy ennyire gyorsan tekertek vagy fel van gyorsítva :))) További felhőmentes tekerést kívánok a kis csapatnak!!

Névtelen írta...

Nem tudom hogy mit fogok csinálni ha nem várhatom a hireket Felőletek.Minden nagyon szép és jo.A fehér lapra irt élmények avagy nehézségek kőzűl a vdámaknak csak a szép emlékekkel teli sorok gyarapodnak a másik lap űresen marad.Mivel Ti mind reménykedő vidám emberek vagytok el is lehet dobni a másik lapot ami űresen marad. Tamás remélem jővőte vissza térsz a bringára Gergőke nagyon őrvendek hogy első utaddal sikeresen birkozol.Nagyon szoritok Nektek hogy még a sőtét felhők is elkerűljenek.Az űgyes szakácsoktol orákat fogok venni,mert nagyon izletesnek néz ki minden bemutatott étel.
Mindenkinek jo kedvet kitartást és szép időt. A nagyi.

nyolcperhusz írta...

S ne feledjétek, hogy 8/20 figyelemmel követ...nap mint nap. :-)

Daisy írta...

Kedves Csapat!
Nagyon orulok, hogy jo a kedvetek es tovabbra is vigyaztok egymasra. Ugy hallom ma ejszaka bringasztikus deneverek lesztek :-D, nem is rossz, csak nyirkos lessz de legalabb nem vizes a szallashely :-). Remeljuk, hogy azert meg lessz joidoben reszetek, de gondolom igy is szuperul erzitek magatokat. Jo szorakozast mindenkinek, Isti puszilunk....ja, es a multkor egeszen jol allt a konyhakes a kezedben :-)!

anya írta...

JZSUKas csapatsiker - mindenki sargapolos biciklis lett!? Nagyon jol mutattok benne, nem csodalkozom, hogy megbamultak a helyiek. De, a kek zaszlo sem hagyja alabb. Mar az elozo bejegyzesemben akartam meltatni a kepeket es foleg a kek zaszlot. Gyonyoruen kiegesziti a Tour de Transzalpinat.
Szep napot kivanok!

Névtelen írta...

A legszebb kepek a hetedik nap keszultek, gratulalok! Remelem a fiam is elovette a fenykepezogepet.

F.Timi írta...

Nemrég érkeztem haza egy táborból és az volt az első, hogy a blogot elolvastam hiszen kicsit lemaradtam.:D Továbbra is jó túrázást és szép időt kivánok. Gergőnek üzenem,hogy 3. dijat nyertünk a szinjátszón. Rékának is sok puszi. Vigyázzatok magatokra! :)

nyiknyik írta...

Kedves mindenki!
Minden nap követtük a bejegyzéseket és hozzászólásokat. Mikor mozgalmas, utazós napjaitok voltak sok volt a hozzászólás. A nyugodtabb időszak két hozzászólást számlál. Ahogy pörgőssé válnak napjaitok mintha mi is élénkülnénk.
Bennünket már a depresszió környékez, mert itt állandóan borús, esős idő van. Számotokra az a jó, hogy jókedveteket még az eső sem tompíthatja. Élvezzétek ezt a fantasztikus kalandot!

Dana Deac írta...

Din Turda, orasul in care s-a infiintat pentru prima data unitarismul si unde a fost declarata libertatea religioasa in 1658 cand in Europa Inchizitia ardea oameni pe rug, salut initiativa voastra, ii felicit pe organizatori, va urez timp frumos si mule clipe placute, iar lui Edgar Bartha ii zic din toata inima un sincer “bravo inca o data si astept sa putem vorbi la telefon!”. Dana

Gulácsi Orsi írta...

nagyon nagyon jók a képek,meg azok a csodálatos helyek:)..Jó hogy átmentetek az esös idön ,s mostmár minden rendben.további jó szorakozást,pihenést meg mindent!:)még egy ennyi,amennyi volt és megtettétek!:) Hajrá!! :)

Kanizsai írta...

Én (sajnos) még nem jártam arra fele, de a Gúgöl Örsz-ön megnézve, naggyon-naggyon!! Sajnálom, hogy ilyen időt fogtatok ki, mert ugyan a túrázásban mindig benne van, hogy eső lesz (én is telepítettem már át sátrat éjszaka kellős közepén a Békási tó mellett), de azért az a jó, ha ez a kivétel. Ügyesek vagytok, hogy így bírjátok a "kiképzést". Kitartást továbbra is!