2011. július 28., csütörtök

4. nap

A mai beszámolónkat a tegnap estével kezdenék, mert kész bűn lenne kihagyni. Ugyanis oooolyan szép és jó volt, hogy hihetetlen. Miközben a blogot töltöttük a többiek kedvet kaptak egy kis énekléshez. Úgyhogy előkerült Péter gitárja, Emese daloskönyve s késő éjszakáig nótázgattunk a tábortűz mellett. Nagyon jó hangulat volt, a hely is tökéletesen megfelelő volt, nem zavart senki és nem volt semmire sem gondunk.

Aztán késő éjszaka, mindenki behúzódott a sátrába, illetve kiterítette hálózsákjukat a csillagos ég alá. Ez volt az első éjszakánk eső nélkül…nagyon jó volt.

Ma reggel kicsit korábban keltünk, mint az előző napokban, ugyanis nagyon hosszú nap állt előttünk; a távolság is hosszabb volt, mint eddig, s az út is folyamatosan emelkedett, úgyhogy ma jól edzésbe voltunk tartva.

A fiiinom reggeli után ( bundás kenyér rengeteg sajttal) megtartottuk a szokásos megbeszélést és blog olvasást ( köszönjük az üzeneteket).
Időközben megérkezett táborhelyünkre a Kolozsvári Televízió 4 fős stábja, aki a mai napon végig kísért minket, és a készülő riportjukhoz próbáltak minél egyedibb pillanatokat lencsevégre kapni.

Szünetekben beszélgettek velünk, érdeklődtek, hogy milyen, hogy érezzük magunkat, mit jelent ez számunkra, de a válaszok lehet, hogy egyhangúak voltak: biciklitúra csak egy van a világon, és ezt semmivel nem lehet pótolni.
De hát ezt, az otthoniaknak biztos nem kell magyarázni. Különben a magyar sajtó érdemére legyen mondva nem volt még egyetlen stáb sem, aki a legextrémebb pontján a túrának jelen legyen velünk.

Aztán elindultunk a csodálatos tóparti táborhelyünkről, és nyakunkba, pontosabban kerekeink közé vettük az utat. Az út első szakasza csak enyhén emelkedett, de aztán bedurvult. Mindennek ellenére mindenki hősiesen kibírta.

A legnagyobb mászás közepette, az Oaşa tó irányába, Tamás a felderítő és forgalmat lassító kocsijából beszólt a csapatnak, hogy egy fiatal házaspár beborult az árokba az autójával, mert egy szemből jövő kamion épp a kanyart vágta.

Így alakultunk át bicatúrás csapatból azonnali autómentő alakulattá.

Lezártuk a teljes forgalmat, kivágtuk a fákat az árokba borult autó körül majd Feri a csoda Audijával és a többiek kézbeli segítségével szinte sértetlenül kiemeltük az autót.
Ezután pedig ismét mászás, mászás és mászás, míg végül az okos tervezés alapján előreindult főszakács, Boti és segédcsapata eszméletlenül finom murkos-borsós-húsos díszebédét elfogyaszthattuk.
Alapos pihenő után miközben a televízió stábja interjúkat készített ismét nekivágtunk a hátramaradt 24 km-nek és a csapat hősiességére legyen mondva nem csak komolyan mászták a hágót, hanem fegyelmezettül ereszkedett be Obârşia Lotrului településre, az ottani gomba és erdei gyümölcsszedők igen nagy ámulatára.
A hátra levő rész a mai napról egyenesen mesébe illő. A Lotru partján táborozunk, érintetlen, idillikus környezetben. Körülöttünk fenyvesek, kristály tiszta víz, és hogy pontot tegyünk az i-re Feri és Zsolt áthozták az Audikat is a patakon. Itt jegyezzük meg különben, hogy a Kolozsvári Televízió stábja egy pallót is épített nekünk érkezésünkre várva. Köszönjük!
Már készül a Boti-féle zsiványpecsenye, mi pedig a mai teljesítményünkkel nagyon elégedetten pihenni térünk, és ezt szó szerint két napig fogjuk tenni, ezen a nagyszerű helyen.
Metz Dávid: Jó sok napig nem lesz térerő.

Réka: Jó szórakozást mindenkinek, Zetelakára. Gratulálok Kloze, Dórka, Endre és Tekla.

S. Csabi. Köszönöm, hogy írtatok a blogra. Napról napra izgalmasabb. Puszi a családnak.

Szatmári: Blog-olvasók, szánjatok időt, mert megéri megnézni a tájat.

Enikő: Anya néha tényleg néha jól jönne a seprűd, de a piros szemétlapátra lassan már nincs szükség. Írjál még. Puszi

Feri: Üdv Öcsy, Craft-nak, Eninsteinnek és a Csöves bandának!

Ildikó: Büszke vagyok a biciklistákra. Puszilok minden otthoni.

Emese: Nagyon kemények a fiúk, a lányok a legügyesebbek, szó ami szó, csúcs-szuper csapat vagyunk. Puszi az otthoniaknak.

Mihai: Gyula, mersi, pentru muzică.

Bálint Zozo: Üdvözlök mindenkit.

Edgár: Már a hegyekben vagyunk, azon kívül, hogy hideg van, jól vagyok. Puszilok mindenkit.

PP: Büszke vagyok Katira!!!

Kati: folyt rólam az izzadság, de megcsináltam. Ui: Boldog szülinapot Annamária!

Vincze: Nagyon fárasztó volt a mai nap, de kibírtam, és mindenkit puszilok.

Nyitrai: Ma a lejtőkről fogok álmodniJ!

István: Meleg helyett hideg, papucs helyett bakancs, és a tűz nem gyúl be…de még nincs

vége a napnakJ.

Gál Sanyika: Jó volt a mai nap, picit nehéz, de megérte a fáradságot. Édesapa, szinte Tour de France – os érzésJ!

Toma: Minden OK, nem lesz jelem.

Szekernyés Réka: Ma költsön adta Feri a bicaját, és csak úgy repültem vele fel a hegyre.

Tamás: Habár nagyon jól érzem magam, semmi sem helyettesítheti a bicajozást.

Gyöngyvér írta...

Ha derült az ég feltétlenül csodáljátok meg a csillagokat. A hegyekben a leggyönyörűbb a csillagos ég.
A piros szemétlapát szükségtelensége büszkeség, és erősíti a teóriámat, miszerint "...nagyon hamar felnőnek".
A Gondviselésben bízva kívánunk további szép túrát.

Névtelen írta...

A fel eletemet odadnam ha en is reszt vehetnek egy ilyen turan! Remelem Isti jol erzed magad, vigyazzatok egymasra, es mindenkit udvozlunk. Ha folyopart mellett taboroztok, ha van eleg hely, jobb kisse tavolabb a parttol. Egy hirtelen vihar nagyon hamar megnovelheti a viz szintjet!
Mindenkinek jokedvet, joidot es kitartast kivanunk! Puszi!

Ildikó és Csaba írta...

Buszkek vagyunk ratok,vigyazz a megfazasra, szep idot es aktiv pihenest kivanunk

Kinga írta...

Ugysesek voltatok ma, csak igy tovabb! Remelem ne fazzatok meg :( Edgar kitartast :*
Puszi

Névtelen írta...

Fantasztikusak vagytok,le az összes szalmakalappal!!!Csodálatra és irigylésre méltó az egész! A kajátokat egy 5 csillagos resti is megirigyelhetné, ha valakinek nem sikerül az egyetemi felvételi mehet mentősnek! Árnold Svárcicîncár sem érhet utól benneteket bicikliemelgetésben.További szép túrázást, remélem figyelhetlek majd tovább a szabadság alatt is valamelyik őserdőből. Pusszzz mindenkinek Pénztáros krisztina

gyszabo írta...

Ma reggel olvasva a blogot( mert a szülők korábban térnek nyugovóra )engem a nagy fedő sajtos bundáskenyér fogott meg.Merénylet fogyókúrázók ellen cimet lehetne adni neki.A képeket nézve egyre inkább bizonyossá válik,hogy ezen a túrán senki sem fog éhezni.Köszi,hogy hazámfiát kimentettétek az árokból.Gyönyörü helyen sátoroztok,pihizzetek mert megérdemlitek.

Még egy idézet bicatúrára vágyakozóknak (nem fért bele az előbbi üzenetbe)
"Hej,ha én is,én is köztetek mehetnék,
Szép magyar vitézek,aranyos leventék!"
Lehet mantraként mondogatni,jövöig biztos meghozza hatását.
Mosolygós szép napokat kivánunk számotokra.

gyszabo írta...

Most már nem tudom leállitani magam,csak irok és irok....A tegnapi jul 27-i SERVUS CLUJ 2. oldalán irva vagyon egy cikk a Citynews.ro tollából, a cime Aventură pe două roţi: Ziua a doua
Úgyhogy rajtatok a világ figyelő szeme.
VÉGE

Bibi írta...

Ezt nevezem, ti életmentő bicajosokká váltatok, azért nem semmi. Szuperek vagytok, le a kalappal, mindenkit puszilok :)
Mesi, elintéztem amire megkértél, minden rendben. Kitartást és pusziiiiiiiiiiiiii :)

Névtelen írta...

Udvozlet most mar Tatabanyarol a piheno csapatnak. Buszkek vagunk ratok a teljesitmenyert es a kocsimentesert is. Pihenjetek egy kicsit mert megerdemlitek es becsuljetek meg a tajat, a csillagos eget es a fiiinom kajat. Kulon udvozlet a foszakacsnak. I&E&A

Triathlon Team írta...

Gratula mindenkinek, nagyon buszkek vagyunk ratok! Jo szorakozast mindenkinek! es melegebb napokat.
Aron minden nap elmondja, hogy 'Isti elment bici'
Puszilunk!!!
(Mikor adjak a tv-ben a riportot?)

Kanizsai írta...

Isti, úgy készülj, hogy az Ádám-Boti-Áron csapatot előbb-utóbb te fogod vezetni egy hasonló bicatúrán :-)
Attól nem félek, hogy nem bírod az iramot, volt aki edzzen, de ebben a túrában nem csak a bicajozás a csúcs, hanem a kempingezés/sátorozás. No, ez az amiért legalább annyira irigyellek, mint a bringázásért.

nyiknyik írta...

Csak irigyelni tudjuk a jókedveteket, a együttléteitek örömét, a tiszta hegyi levegőt, azt hogy olyan csodálatos helyeken jártok, no meg a fiiinom kaját.
Jó pihenést kívánunk erre a két napra!

Gulácsi Orsi írta...

Nagyon büszkék vagyunk rátok, csodálatos dolog volt amit csináltatok ma,föleg h életeket mentettetek meg.mindenhol rólatok beszélnek,ti vagytok és persze lesztek egy jó ideig a világ fénypontjai.További jó szorakozást,s kitartááást!!:)

anya írta...

Latom, hogy mindannyian becsuleletesen meltattunk, amit meg is erdemeltek. Azt is latjuk, hogy mindenfele kalandban volt mar reszetek. Es akkor, ha minden igaz, ma, 5-ik nap csutortokon, pihenonapotok van. Medve, kigyo...jaaj! A tabortuz melletti hangulatot szeretnem megtoldani egy idezettel az "Uz Bence"-bol: "Aki a havason akar elni, annak egyet-mast meg kell tanulnia. Nem eleg csak setalni a fak kozott, s a szeretonkre gondolni, mert amellett felkopik az allunk. A dologgal baj van. A vadaszat kicsit segit. Halasz, vadasz, madarasz, ures tarisznyaban kotorasz.Uz Bence meg en -mint igen ertelmes emberek- azert elhataroztuk, hogy rendes foglalkozas utan nezunk. A penzt nem lehet lerazni a farol, mint a kotyos vackort. A tuz mellett toprengtunk, hogy mit kene csinalni. Semmi ugy meg nem vilagitja az ertelmet, mint az erdei tuz."
Ugyhogy jo elmelkedest, dalolgatast, szorakozast!
Udvozlet mindenkinek!

oreg bicajos írta...

Tabortuz, gitar, finom bundaskenyer, hegyre fel-le bringazas, automentes, rablohus, aztan satorozas kispatak menten.
Es mindez anelkul hogy szukseg lett volna az "esogumikra".
Ez tenyleg egy filmbe illo nap volt.
Sok ilyet kivanok nektek a tovabbiakra, ha lehet egy kis napsutessel fuszerezve.

bicadrukker írta...

Hát csak ülök itt mélázva a gép mellett, s nem is tudom mit írhatnék. Csodás dolgokat műveltek!! Irigyellek titeket!!

A.BéLa írta...

Bevallom, most nagyon irigy vagyok rátok, hisz én is szívesen eltőltenék két hetet egy ilyen jó társaságban, ilyen jó hangulattal.
Büszke vagyok rátok!
Csak így tovább!
Vigyázzatok magatokra és egymásra :P
Puszi mindenkinek :*

Culina Nostra írta...

Mennyi finomságot kotyvasztottatok.. Van üres szakacs állás a konyhán... :) Kitartást lányok fiuk...

Judith írta...

Gyönyörű helyeken karikáztok, itthon csak ugy csöpög a nyálunk,a finom kaják a szép tájak,izgalmas kalandok után, amialatt elkarikázunk az üzletig és vissza:)
Szuper bringabrigád vagytok! Esténként várjuk a híreket, a legfrissebb fotókat, de itthon is van újság, Anna bejutott foto-videora:) Tedi pedig nagyon örült a bicisisaknak amit kapott szülinapjára(egyelőre a szobabiciklin probalta ki):)szép időt, kitartást, és mindenhol lobogtassátok a szép zászlóitokat:) pusziiiiii Anyaka

neo írta...

Veletek ujra valami tortent, igy elsore Einstein "iker pradoxona" jut eszembe mint magyarazat.
Azt irjatok a tegnapi bejegyzes cimekent hogy "4.ik nap csutortok, 28.jul.2011".
Valakinek gyorsabban telik az ido csak arra nem jottem ra hogy az elutazott csapatnak vagy az itthon maradt drukkereknek.
Szerintetek ???

OrsiiJ írta...

LEFAGYTAM!
...a szó szoros értelmében!
Amint a blogot olvastam, nem tudtam szóhoz jutni, és olyan érzés fogott el, mint még soha (nem az irigységről beszélek ami a szívem mélyén lapul). Egyszerűen, nem megy, nem tudom szavakkal leírni, hogy pontosan mi is volt az. Talán az a szeretet és összetartozás árad belőletek még íly módon is, ami ennek a nagyszerű túrának köszönhető:). Eszméletlenek vagytok, és csak gratulálni tudok nektek! :)
Örülök, hogy ilyen egyedülálló csapattá váltatok.
Ha most lehetne egy kívánságom, akkor a mondanivalóm következő szakaszát, már előtettek ecsetelném.
Jó volt azt olvasni, hogy minden rendben van veletek, és szebbnél-szebb tájakon tekertek. Kívánom, hogy utatok hátralevő része, legalább ilyen jól gördüljön tovább!!! Vigyázzatok magatokra és egymásra! Élvezzetek minden apró kis édes pillanatot és akkor se csüggedjetek, amikor a legtöbb ember feladná! Ne feledjétek, ti nem mindennapi egyéniségek vagytok. Benneteket már összeköt ‘a bicikli lánca’, melyet ha megfelelően óvtok, rengeteg odaadással és szeretettel, sosem szakad el!
Megaölelés!

U.i.:Kedves Réka! Büszke vagyok rád!
Remélem a közeljövőben mindennek én is részese lehetek (most mégjobban érdekel, mint valaha). ÖLELLEK!

Eri írta...

Hello mindenkinek :) nagyon aggodtam az elejen , de most bevalom hogy megnyugodtam. Edgar buszke vagyok rad ;)ugyes vagy , szep emlek marad neked. Nagyon figyelem a kepeket, orulok ha latlak :)Most megertem miert "harcoltad" ki ezt a bica turat.Kitartast tovabra is (bizok benned)sok puszika

Andras írta...

Zsolt tanar ur megbizasabol irok. Tecknikai okok miatt ma este nem lesz uj bejegyzes a blogra. A szulok ne aggodjanak, a csapattal minden rendben van. A legelso alkalommal ahogy csak lehet irnak az uzeno falra csapat tagok.