2013. augusztus 6., kedd

10. Nap

Csaknem tíz nap kemény tekerés után elérkeztünk az idei túra legdélebbi pontjára.  Egyetlen napot töltöttünk Erdélyen kívül és máris vágyunk vissza Kolozsvárosunkba, ezért gyorsan vissza is fordultunk. Ramnicu Valcea után már észak fele vezet az utunk, úgy hogy valószínűleg ugyanennyi idő múlva, vagyis 10 nap múlva érkezünk haza. Na jó, csak vicc volt, az ide vezető 10 helyett, visszafele 3 nap elegendő lesz nekünk.
Ma 150 kilométer állt előttünk, amiből 100 az Olt-völgyén autókkal és vonattal. Tudniillik lehetetlen ezen az útszakaszon bringázni, mert kamionok hosszú sora kígyózik végig a folyó mentén. Előzni pedig szinte lehetetlen a szűk országút és a kanyarok miatt. A maradék 50 kilométert pedig csapatokra osztva, gyors tempóban tettük meg.
9 óra körül ébredtünk Corbeni-i panziónkban, majd reggeli után indultunk el a román királyok temetkezési helyének színhelyére, Curtea de Argesba.
Rövid pihenő után megkezdődött az oszlódás – kemény Jimmyk, stopposok és autóban gyúródók csapatára bomlottunk. 35 kilométert kellett 3 óra alatt letekerni, mert 4-kor indult a szebeni „gyors” Ramnicu Valceaból. Nehéz eldönteni, hogy a három csapat közül ki járt jobban, de ezt az olvasókra bízzuk. Sajnos blogunkon szavazógépet nem tudunk létrehozni, de kommenteikben szavazhatnak. Indul is a játék: 1-es csapatnak kinevezzük az autósokat. Előnyök: ők érkeztek leghamarabb a városba és a Ramnicu Valcea-i állomás előtt nyugodtan pihenhettek az árnyékban, illetve vásárolhattak maguknak bármit. Hátrány: gyúródás, meleg, várakozás. A 2-es szám a bringásoké. Mindenképp az előnyök közé tartozik a fizikai edzés, no meg az, hogy egy gyors tempóban, szinte megállás nélkül tekerhették le a maradék 35 kilométert. Néhány embernek fontos az, hogy az egész túrát bringán töltse, persze leszámítva az Olt-völgyét. Hátrány: a 2 kemény kaptatóra a Transzfogaras után senki nem számított, nem gondoltuk volna, hogy leérvén a hegyről az alföldön kívül bármilyen más domborzati formát találunk, a forróság viszont egyáltalán nem volt hegyvidéki. Szóval meleg, izzadás, fáradtság. 3-as és egyben utolsó csapat a stopposoké. Akik sokat ingáznak stoppal azok valószínűleg ki nem állhatják már ezt a közlekedési műfajt, de a hátizsákos, csapatban történő „já mö nyényé” bizonyára izgalmas tud lenni. Előnyként lehet kiemelni még azt, hogy a 3-as csapat tagjai szórakoztak a legjobban az argesi sofőrök zenei stílusán, vagyis a rappelt manelen. Hátrány: gyaloglás a város széléig, várakozás. Tehát  kedves kommentelőink, kérjük írják meg, hogy Önök szerint melyik a győztes csoport, megígérjük, hogy a nyertesek sokkal nagyobb szeletet kapnak majd utolsó este a már áhított marosszentimrei kenyérből. Ezt a kenyeret a Transalpinás túrán találtuk és kineveztük a világ legjobb kenyerének. Az idei túrán csak e miatt sátorozunk újra a marosszentimrei templom kertjében.

Ramnicu Valcea-n újra találkozott a 3 csapat és egy rövid tapsolás és éljenzés után újra elváltunk: most egy vonatos és autós bandára oszlott a társaság. Mike-ot és J.D.-t vonatra ültettük, hogy próbálják ki ők is, milyen Romániában vonatozni. Ebben az esetben nem versenyzik a két csapat, mert egyértelműen a vasutasok nyernének és nem azért, mert CFR szurkolók vagyunk. A vonatban levő hangulat messze meghaladta a lassú és meleg kocsikázást. A hosszú úton háromszor is találkozott a két csapat, bár bevalljuk, az első megbeszélt volt. A harmadik integetéssorozatnál már a hátsó vagonban ülő cigányok is visszaintettek, a mozdonyvezető pedig mindháromnszor fülsüketítőt sípolt köszöntésül. A vonatosok még énekeltek is és az összesen két vagonból álló szerelvény megtelt zsivajjal és bringás jókedvvel. Kérdéses, hogy a többi utas ezt mennyire értékelte, de senki sem mert semmit szólni, úgy hogy a hallgatás beleegyezést jelent.

A két csapat szinte tökéletes szinkronban érkezett szebeni szálláshelyünkre, ahol a Terezianum élelmezési líceum bentlakásában alszunk. 5 ágyas szobák, zuhanyzó és pizza a mai menü, szóval semmi gondunk nincs ma estére. Kaja után a legtöbben a városban néztek körül és ez a blog feltöltése pillanatában még nem fejeződött be ezért késünk kicsit az üzenetekkel. Ahogy elcsípjük a visszaérkező bandát, összegyűjtünk és feltöltünk mindent.
Sajnos ma este Levi haza kellett menjen, mert nem mindenki tud elszakadni két hétig a munkahelyétől, de érkezéskor velünk lesz majd a kollégium udvarán.
Élvezzék a képeket és ne feledjék kommentvadász versenyünket sem! A tét egy szelet a világ legbringasztikusabb kenyeréből, a marosszentimreiből.

Szoreka írta...

A kettes csapatra szavazunk. Biztos a vonaton nagyon jó hangulat kerekedett, folytassátok a szórakozást, a pizza pedig biztos az egyik legjobb dolog ami veletek ma este történhetett.

Patrick írta...

Sziasztok ,a kemeny Jimmyk csapatara szavazok .Szoval a 2-es csapat !

RO anya írta...

A 3-as csapatnak sem lehetett konnyu ,de a 2-re szavazok ! Elmenydus napokat tovabbra !

Névtelen írta...

Haho! Egyertelmuen es hatarozottan a kettes csapatra szavazunk. Hangulat ide vagy oda, ok a kemeny "legenyek"! Csak igy tovabb! Persze ne feledkezzunk meg a lenyegrol, hogy mindannyian tul vagytok a nagy hegyen... Tehat mindenkinek jar a dicseret. Papp-Sz. Eniko es Gyorgy

zsuzsa írta...

A kemeny Jimmykre szavazok.Bar a stopposokat sem lehet irigyelni.Jo hazafele utat!

ZOP írta...

A 2-es csapatra szavazunk.
Jo pihenést és szép álmokat

Patrick írta...

Mivel ,nem irtatok ,hogy csak egyre lehet szavazni es a kepek csak most jottek at ezeeeert a 3-ra is szavazok ,mert abban volt Julia es az egesz csapatuk mosolyog .Az 1-re is ,mert gondolom abban volt a batyam !

Anya írta...

Udvozletem kuldom az egesz "bicajos" tarsasagnak, szervezoknek, veteranoknak es a fiatalabbaknak egyarant! Nagy figyelemmel kovettem utatokat, csodalattal es orommel tolt el az amit a kozossegert, magatokert, ertunk tesztek es sok embernek oromot szereztek.
Igaz, belatom egy kicsit keson "like-olok" es megjegyzem, hogy a "nezokozonseg" is egy picit el van tunyulva. Hol van az a regi szep szokas, amikor 24 komment is volt egy nap? A media viszont derekasan helyt allt, tamogatott, nepszerusitett titeket, erdemeitekhez meltoan!
Na es, milyen volt a Transzfogaras? Visszafele en is szivesen bicikliztem volna veletek :). Mert... a biciklizes egeszsegjavito testmozgas, tolerancianovelo es javitja a kedelyallapotot. Eppen ezert a voksomat hatarozottan a 2-es csapatnak kuldom. Ilyen sport a kocogas is (peldaul tuzifa utan), kulonbozo ugrasok (mondjuk a mosogatashoz) vagy a trambulintorna (ki-bepakolas kozben).Ugyhogy mindenki jol jar, aki ezeket gyakorolja.
Nagyon szepen kinotte magat a Bicatura!!! Johet akar az El Camino is - ilyen SOK tamogatoval megtehetitek.
Fohaszkodom ertetek, az Isten legyen veletek az ut elkovetkezo reszeben is, erkezzetek meg szerencsesen, egeszsegben!!!

oreg bicajos írta...

Az iden valahogy ugy alakult hogy igen keves ido jutott a netre igy nem naponta hanem most egy szuszra olvastam el az idei kalandot!
Szuper a tura akar csak az elmult evekben es a taj sem akarmilyen, a csapat sem !
Latszik hogy rutinos szervezok allnak a hatterben, minden porog, alig van helye az improvizacionak !
Jo latni hogy bar a csapattagok valtoztak, a hagyomanyok tovabb elnek !
Sok szerencset a tovabbi napokra, jo szorakozast mindenkinek !

Névtelen írta...

Jo reggelt az egesz tarsasagnak,le a kallappal a csapat elott.A szervezes nagyon jo csak igy tovabb.En azt gondolom,hogy ha nem is sok a megjegyzes a netten,annak ellenere nagyon sokan kovetnek minden pillanatban es probaljak aterezni a csodalatos elmenyeket,pillanatokat.Udv.B.David apuka..

VoltTuras01 írta...

ez az ! igen! jaj de vagany mikor vonaton is kell utazni , latom egy kicsit jobban meg megszerveztetek az egeszet hogy talalkozzatok az utvonalan. szuper kit erdekel hogy mindenki nez minket hogy uvoltunk mint az allatok... :) latszik hogy tenyleg jol erzitek magatokat, orvendek.
a hangulat szokasos, a pizza rendesen ahogy kell 4 szogletben van felvagva minden olyan amilyennek lennie kell.

jol dontottetek hogy egy reszet az utnak nem biciklin tettetek meg, egyszeru nem eri meg barmi tortenhet mikor a nagy teherauto olyan kozel hajt meletted hogy az utanfuto satraval a konyokodet eleri.

nem varunk haza , maradjatok s szorakozzatok ha lehet.
p.s. 2-es csapat (mindig jol fog egy kis normalis tempoban haladni 5-8 kemeny Jimmy-vel, mert itt aktivalni lehet a IEPURE fogaskereket ahogy Mihai szokta mondani :) kaptato? -egy kis lazalas felfele :)
jo utat

VoltTuras01 írta...

Ja bocs 34 ezer latogatas :)

bicadrukker írta...

Sziasztok
nagyon ügyesek voltatok, de ebben nem is kételkedtünk. Minden olasz biciklisről ti juttok az eszünkbe, és vannak errefele bőven. Réka holnap indulunk Chamonixba, legyen feltöltve a telefonod, ha meglátom a Hegyet, hívlak!

Sziasztok!
Elgondolkodtam azon,hogy kire is szavazzak.Egyértelműen a 2-es csapatra adnám az első voksomat,de miután elolvastam Patrik üzenetét,egyet kell értenem vele,mégpedig abban,hogy mindenki érdemel némi helyezést.Részemről a sor rend : 1. bicajosok 2. stopposok
3. autósok ,hisz mindenki megtette a feladatát.
Hajrá,csak így tovább,követem és követjük a csapatot a messzi Budapestről.
Millió puszi és csak így tovább.