2013. augusztus 1., csütörtök

5. nap

A pihenő nap után, egy „aklimatizációs” napunk volt ma. Volt néhány makacsabb emelkedő, viszont az út többnyire egyenes volt, kissé dimbes-dombos, hogy nehogy elaludjunk a bringáinkon. Annak ellenére, hogy ma bringázás szempontjából könnyű napunk volt, mégis eseménydúsnak mondható. Nagyon korán keltünk, annak érdekében, hogy ha ma is nagyon meleg lesz, akkor ne sötétedjünk el, mert még nem jött el az éjjeli bringázásnak az idejeJ. Zsolt, Tamás és Csaba hajnalban elmentek táborhelyet keresni, ugyanis ismét műsorváltozás következett be. Fejéregyházán kellett volna ma panzióznunk, viszont kissé sokaltuk a 2000 lejt, aminek fejében csupán sátorhelyet kaphattunk volna, illetve 2 zuhanyzót, s azt is csak úgy, ha legalább félórás zuhanyzási szüneteket tartunk. Ezt nem tudtuk vállalni, úgyhogy egy B tervet eszeltünk ki. Szóval Zsolt, Tamás és Csaba Szászfejéregyháza közelében egy sátortábor helyet kerestek (és találtak is), illetve út közben Zsolt addig telefonált, amíg Csaba, Tamás és Vagyaska segítségével (akit holnap majd lesz szerencsénk bemutatni), rátaláltak egy 1000 literes tartályra. Azt megvettük és boldogan zuhanyozunk belőle most. Úgyhogy tiszták és illatosak vagyunk, itt a semmi közepén. Ezt is megcsináltuk.
Na, de ne szaladjunk annyira előre, tehát hárman elmentek, a többiek pedig nekiláttak a reggeli előkészítésének. Vagyis csak fogtak volna, mert mint ébredés után kiderült, Tamás kocsijában volt a reggelinek való, azzal pedig elmentek táborhelyet keresni. Na de szépen teázgattunk, meg pakolgattunk, amíg vissza nem érkeztek a felderítő útról.  A reggeli emberfia által még nem látott és nem ízlelt luxus eledel volt. Elmagyarázni is csak nehezen lehet, annyira finom volt, de megpróbáljuk legalább a receptje alapján leírni. Elképzelni csak az ízeket kell, de szerintünk a képek már azt is sugallják. Tehát a reggelink receptje: veszünk 2 szelet kenyeret (a mi esetünkben legalább 80-at), közéje vastagon sajtot vágunk (ezt nagyon fontos betartani), illetve finom sonka szeletet kell csúsztatni a sajt mellé. Ezt a szendvicsnek kinéző ennivalót még nem szabad megenni, hanem tojásba forgatva forró olajban meg kell sütni. Aki erre azt mondja, hogy bundás kenyér, arra nagyon megharagszunk. Mihai szerint ezt luxus bundás kenyérnek nevezik, de az igazság az, hogy még nem találtuk meg a neki megfelelő megnevezést, de dolgozunk rajta, esetleg ha valami találó eszükbe jut, akkor nagyon szívesen fogadjuk. Igazából valami nemesi elnevezésre gondoltunk.
Miután ezt megettük (azt még megjegyezzük, hogy nem volt könnyű abbahagyni), összepakoltuk a dolgainkat a táborhelyünkön és egy szemétszedési akciót hajtottunk végre. A saját és a más szemetét összeszedtük. Túl szép volt a hely, ahhoz, hogy elmenjünk mellette egy kis takarítás nélkül. Egy ennyit megérdemelt az a hely.
Aztán bringára pattantunk s rövid időn belül, kb. 400 méter után meg is álltunk a helybeli szász templomot megtekinteni, melynek ládái egyedülállóak a világon. A gyors nézelődés után mentünk is tovább és meg sem álltunk Báránykútig, ahol ismét egy szász templomba néztünk be. Sokkal nagyobb volt és élettelibb, mint a hégeni. A templom udvarán nem régiben zajlott gyermektáborok nyomai voltak láthatóak, amelyektől kissé vidámabbnak tűnt az ódon templom udvara.

Innen indultunk is tovább és a szálláshelyig nem igazán álltunk meg huzamosabb ideig, csupán egy rövid gyümölcsevésre. Volt jó hideg vízben lehűtött barack, banán, alma. Ez annyi erőt adott, hogy szállásig meg sem álltunk.
Most már itt vagyunk Kőhalomtól nem messze, ahol összeeszkábáltunk egy sátrat, na meg persze az újdonság, az új kedvencünk áll a szabadtéri zuhanyzónk. Ez azért nagy haladás. Mindenki pancsol és örülünk, mint kisgyermek karácsonykor a tartályból folyó víznek. Igazából a fiúk pancsolnak, a lányok nézik, s ahogy azt minden vérbeli nő tenné, kommentálnak, kuncognak és sugdolóznak. Hogy mit, az örökre titok marad, de mindenképp látszik rajtuk, hogy jobban örülnek a látványnak, mint a víznek. Tény, hogy van, amivel büszkélkednünk.
Közben Boti és kuktái készítik a spagettit, s lazulunk. Készülünk  a holnapi napra. És ma végre valahára Antika elkezdi a hagyományos történt mondását, úgyhogy az üzeneteinket ezzel kezdjük. Jó olvasgatást!

Antika: Az elmúlt év sikeres ukrajnai hajsza után a Sisakos Tigris, kinek most már nincs sisakja mert a Négyszögletű Kerek Erdő közepén levő gyémántfüves tisztáson hajnali 5 óra 32 perckor valami mindenre elszánt bringások arra késztették, hogy a földhöz vágja sisakját, az pedig ennek hatására tisztázatlan körülmények között eltörött. Ez megbotránkoztató eset hatására, mivel minden fű, fa beleköthet a Sisaktalan Tigris elindult világkörüli útjára, hogy megtalálja a régi nagyon jó barátját, akitől még kiskölyök korában a sisakot kapta, aki az egyetlen, aki segíthet szomorú helyzetén, a Szürke Lót. FOLYTATJUK.

Sz. Tamás: Puszillak Bori!
Fery: Üdv minden blog olvasónak (Öcsynek, Timinek, Lehelnek Nicunk, Bogdannak és Józsinak stb:)!
Enikő: MA az aszfalton végig bicikliztem, és jó volt.
Zsolt: Az összes túra eddigi legnagyobb fejlesztési vívmánya az új hófehér 1000 literes IBC víztárolónk. Használjuk egészséggel!
Réka: Ildi, kívánok nektek jó utat, írj mikor megpillantod a Matterhornt, vagy amikor Feri meghódítja a Mont Blanc-ot. Hívjatok, mert nekem nincs egységem.
Misi: A mai reggel jól indult, nagyon finom bundás kenyeret ettünk. Induláskor adódott egy kis probléma, ki kellett cseréljem a belsőm, de annyi belefér és az út jó volt.
Wilson: Minden rendben :) üdv az otthoniaknak és küldök Annának egy nagy puszit :) !
Foga: Ma is egy csomó szép mindent láttunk és csomó szép helyen áthaladtunk. A többszöri megállás kezdi egy kicsit megviselni a lábamat, de annak ellenére, még jól bírom. Puszilok mindenkit, vigyázz a kutyára, és mint mindig, ÖNTÖZD A FÜVET!
Bence: Puszilom Anyát! Jól vagyok.
K. Tamás: Büszke vagyok a Testvéremre és csak így tovább. Jó bulizást!
Ádám: Szerencsére ma végig tekerhettem, nem kellett az autóban ülnöm, nem lett semmi bajom. Remélem otthon is minden rendben. Üdvözlök mindenkit, jó éjszakát kívánok.
Júlia: Öcsém büszke vagyok rád. Gratula Norbinak is, ügyesek vagytok, csak ne hagyjátok abba. Öcsém csúcsszuper az új szerzeményed. Sis köszi az üzenetet, nagyon jól esett. Köszi mindent, és szép nyaralást. Alig várom találkozzunk, s ünnepeljünk. Nagy puszi Borinak!
Szondi Huni: Nagyon szép a hely, ahol megszállunk éjszakára. Ma kicsit gyengébben bírtam, de nem ültem autóban.
Kev: Köszi Rami, hogy üzentél, külön puszi Patricknak tőlem és Júliától!  Úgy tűnik, hogy holnapra megbetegszem, de remélem a legjobbakat.
Dávid: Végre lezuhanyozva…így már minden más!
Szabi: Nagyon örvendünk a víznek, és a zuhanyzónak. Ma megindult az orrom vére, ejsze a melegtől, de szerencsére egy emelkedő alatt meg is állt.
Seres István: Lemerült a telefonom, majd amikor lehet telefonálok.

Trans írta...

Hajrá a holnapi naphoz!

Névtelen írta...

Mit szóltok a "Hégen-i böségbundás" elnevezéshez?
Jó zuhanyozásokat kivánunk az új viztározotokból.Huni nagyon hiányzol Dorka hugodnak,nincs kivel esténkét dumáljon.Puszi mindenkinek s kitartást

VoltTuras01 írta...

Jo estet/reggelt. Meg akartam koszonni Antikanak hogy elfelejtette az uvegtigrist de gondoltam ne juttassam eszebe
Gondolom ez is kell..
Megeheztem en is arra a reggelire fogyasztott Kaloria-bombara a la bicatura.
Remelem most a tabortuz korul enekeltek vagy a csillagos eget csodaljatok hogy toltsetek fel magatokat mert lassan kovetkezik a veget nem ero emelkedo ...
Nagyon jol hangzik mikor sikerul 1 2 tervet elerni, most mar lassan nem ti mentek panziokhoz hanem majd a vendegek fognak titeket felkeresni egy zuhanyozasra vagy egy emlekezetes reggelire. Tovabbra minden jot mutassatok meg mirol szol a bicatura.

bicadrukker írta...

Sziasztok, további jó túrázást kívánok én is. A kocsi bepakolva, reggel indulnuk. A Dolomitokból küldünk bicadrukkeres képet :) Addig is ne felejtsétek el, hogy a Balea tónál csakis margarinos pástétomos kenyér lehet a menü :)) Jó tekerést és jó mulatást!!

ildi&attila írta...

Sziasztok, a tartály biztosan a következő napokban is hasznotokra válik, így bármikor "kézügyben" lehet a víz. További meleg napok várhatók. Eszter, reméljük nem vagy nagyon fáradt és nem azért nem üzensz. Holnap mi is a csillagokat sátor előtt nézzük és úgy gondolunk rátok.

gyszabo írta...

Erősen összkomfortosak vagytok már ezzel a tartállyal,nagyszerű ötlet volt!Már akár Kamcsatkáig is vígan elpedálozhatnátok így.Arra a mennyei finomságra érdemes lenne névadó pályázatot kiírni,s osztán levédeni.McDonald's-ék is valahol elkezdék :D
A gond csak az,hogy Boti szakács jól elkényeztet a főztjével,megszokjátok a jót,s mi lesz ha hazajösztök?

RO anya írta...

Holnap atadom a puszit Patricknak !Meg nem volt alkalmunk egyutt olvasni a blogot ,mert nincs itthon ,de vasarnap hazajon s majd kozosen uzenunk (es gyakorolni fogjuk a krumplipucolast).A Tigrisnek kulonosen fog orvendeni ,hisz a tavaly ha nem birta kivarni az esti beszamolot ,reggel az volt az elso kerdese " Uzent a tigris ??? " Kev remelem a legjobbakat ,hogy nem betegszel le ,a kistaskadban van a vitaminod vegyel be belole .Puszil apa is ,ahogy tud uzeni fog !!! Jo ejt a csapatnak !

zsuzsa írta...

A szakacsot meg a kis kuktait Isten eltesse ,hogy meg sok ilyen finom kajat keszitsenek .A latvanytol is megeheztem.
Itthon minden rendben vn semmi kulonos nem tortent.Vigyazzatok nagyon magatokra!!!

Gyöngyvér írta...

Beosztjuk a blogolvasást. Apa késő este (éjszaka), én meg hajnalban... Mindenki a bioritmusa szerint. Napközben meg a facebook-ot nyitjuk meg óránként (ezt felváltva, hogy senki se sértődjön meg).
Jó túrázást! Tartalmas, szép napot!

Polacsek Tamás írta...

Péter, most teszteljük a "Nem baj, ide úgyis jön még valami" elméletedet.

VoltTuras01 írta...

Az ejjeli kalandra egy kis sajátos batoritas:

Biciklire ültem, jó nagyokat döltem,
hegyet völgyet másztam, majdnem jól megáztam
:-) las' cã pun pe iupure, for a new adventure :-)

Bíborka írta...

Kitartást nektek, irtó büszkék vagyunk rátok! puszi :)

ballanemoke@.yahoo.com írta...

Mar a nyelvunk hegyen volt rakerdezni a sisakos tigris folytatasara ..... most epp toltott bundast keszitek a csaladnak,puszi B.Davidnak