2014. július 30., szerda

4. Nap

Ha az elmúlt napokban folyamatosan az esőre panaszkodtunk, most megkaptuk a magunkét. Lejöttünk a hegyekből és máris banán/bicajosrothasztó meleg és szembeszél várt ránk a Lugos fele vezető úton. Joggal vádolhatnak azzal, hogy folyton az időjárást rosszaljuk, de hát ez az igazság. De sebaj, szerencsére elkerültük azokat a piros jelzésű állapotokat és árvizeket, amelyekről fél füllel értesültünk a napokban.
Reggel a marosillyei Bethlen-kastély udvarán ébredtünk, a Veres-bástya árnyékában. Vendéglátóink, a dévai Szent Ferenc alapítvány munkatársai, voltak olyan kedvesek, hogy miután ingyen megszállhattunk a kertben, a Bethlen-múzeumot is megmutatták nekünk. Az egyetemista lányok, akik nyaranta a bástyában laknak a turisták fogadása végett, az este még a vacsorakészítésben is segédkeztek. Szóval főnyeremény volt a szállásunk, de Törökország még mindig ezer kilométerre van...

Dél körül nekivágtunk a lugosi útnak – 80 kilométer állt előttünk. Remekül haladtunk három csapatban, kétszer-háromszor bevárva egymást, egyetlen nagy pihenővel és ebédszünettel. A nap fénypontját pedig az jelentette, hogy találkoztunk egy másik biciklitúrával (!!). Eddigi túráinkon is találkoztunk bringásokkal, de hozzánk hasonlóval még soha. Ráadásul egy vajdasági magyar bringás csoport került utunkba. Tizenhatan voltak és tizenkettedik alkalommal szervezik a Madéfalva–Székelykeve biciklitúrát (ez a település neve ellenére Szerbiában van). Állításuk szerint a község lakossága a madéfalvi veszedelem idején települt a mai vajdaság területére, ennek emlékére szervezik a túrát. Volt köztük 16 évestől kezdve 60 éves bringásig minden korosztály. Többször is találkoztunk velük a nap folyamán, egyik pihenőnél pedig szelfiztünk velük egyet, illetve ajándékoztunk nekik pár régi túrás DVD-t.

Ebédszünetünket Facsádon tartottuk, ezúttal párizsit majszolva. A lényeg viszont a hely egyedisége: Facsád ugyanis arról híres, hogy itt található Gheorghe Gheorgiu Dej volt kommunista államfő repülőgépe. Ráadásul kocsmának berendezve. A sztori úgy hangzik, hogy 1970-ben ezen az útvonalon szállították a gépet, de egy vasúti híd miatt nem tudták továbbvinni és otthagyták egy facsádi telken. A jelenlegi tulaj pedig nem más, mint ennek a területnek az örököse. Otthagyták neki a gépet, ő pedig berendezte és mutogatja azoknak, akik arra járnak, illetve egy kiskocsmát is nyitott a gép árnyékában. Itt fagyiztunk mi is és megnéztük a Duna TV Térkép című műsorát, melyben helyet kapott a biciklitúránk. Szép kis riport, reméljük online is elérhető lesz a napokban. Keressék, nézzék, mert mi úgy döntöttünk, hogy ennyi elég volt, mehetünk is haza, mert bekerültünk a tévébe. Esetleg bevágjuk magunkat photoshoppal a Márvány-tenger partjára vagy az isztambuli Kék-Mecset elé és kész.

No de azért Lugosig valahogy letekertük még, már csak azért is, mert pizza várt a szállásunkon. Egy helyi iskola bentlakásában alszunk, lezárva egyúttal jó időre a sátrazásokat. Legközelebb Törökországban, hét nap múlva alszunk sátorban vagy a szabad ég alatt. Addig a bentlakások és panziók luxusára számíthatunk.
A nap legfontosabb eseménye természetesen a végére maradt – immár negyedik alkalommal ünnepelhettük a túrán Enikő dokinéni születésnapját. Fagyitortával és egy biciklis szemüveggel leptük meg. Ezúttal a huszonharmadikat ünnepelte és a blogról is kívánunk neki sok-sok boldog születésnapot és még legalább huszonhárom biciklitúrát.
A mai napról ennyit, holnap tovább tekerünk Orsova fele, mert mégis úgy döntöttünk, hogy továbbmegyünk – nem elég nekünk a Duna TV, mert vár Rodostó és Isztambul.

A mai üzenetek elmaradnak, mert a bentlakási körülmények miatt nem tudjuk összegyűjteni őket. De minden rendben van mindenkivel és ígérjük, holnap bepótoljuk. :)

Unknown írta...

A mai esőmentes nap után azért ne ássátok el nagyon a vízhatlan köpenyeket, mert az időjárás jelentés szerint holnap szükségetek lehet rá

Humor Herold írta...

Kedves Bicaturas barataim.
Tovabbi jo izzados bicajozast...tekerjetek az a pedalt de kemenyen...jaaa Robicinak uzenem hogy kitartast ot is udvozoli Sanya papagaja...jaa es persze vigyazom Katira ;))) na de viccen kivul mindenkinek kitartast es puszilom a lanyokat.

Andi írta...

Tovabbra is kellemes tekerest.Megneztuk a Duna tv adasat,Ivett olbe kerezkedett es mutatta a tevet,hogy vigyem oda ,majdnem sirt amikor mondtam neki,hogy csak nezuk Kevint,nem mehetunk hozza.A nyomotokban vagyunk :V,I ,Gy es A

RO anya írta...

Gondolom jo teli hassal fekudt le a csapat .Enikonek kivanom "Ero es egezseg kiserjen utadon ,nagyon boldog legy minden szulinapodon " !!!UI Kev neked egy nagy pusszancs !

Unknown írta...

Újfaluban is nézték a Duna tv-t - lesz beszédtéma a "tégyárban".
Iszonyú büszke vagyok, mert sikerült üzembe helyeznem a Keresztmama számítógépét (bevittem és én raktam össze, s még működik is és kábel sem maradt meg). További szép túrát!

Rita írta...

Drága csapat!
Szorosan a nyomotokban járunk,folyamatosan követjük,hogy mikor merre vagytok és annyira jóó.. Köszi Zsolt,hogy szorgalmason töltöd fel a fb re a fotókat. Most kezdi bánni a férjem,hogy nem fb-s :)))
Zsófi,a tegnap rokonokhoz mentünk Térképet nézni,mindenki rád gondolt,nagyon édesen beszéltél,nagyikám rögtön felhívott és gratulált,hogy milyen ügyesen beszéltél és büszke lehet rád apukád. Ő,ő,de hát még én! :)
Szóltam nagymamádnak is,hogy nézzen,szegény a végén azt se tudta h köszönje,hogy szóltam. Még a nagybátyám felesége is felhívott,hogy de szépen beszélsz. :)
Jó volt látni téged,kis lelkes vagy.
A domokosiakról nem tudok még semmit,mert apukád "jó időben" telefonál...
Sok sok puszi és egy nagy ölelés drága híres lányom :)) Majd könnyek közt fogok autogramot kérni :)) Nah jó,nem szivatlak,tudod,hogy nagyon szeretlek!

J.Babi írta...

TV.Sztarok lettetek,tovabbi jo bringazast -puszi.

Névtelen írta...

Gratulálunk a Tv-s szerepléshez. Enikő Isten éltessen sokáig!!!

bicadrukker írta...

Kedves Enikő, boldog születésnapot kívánunk, és köszönjük, hogy vigyázol a kis és nagy bicásokra! A Térképet mi is megnéztük az este. További jó tekerést, reméljük elkerül az eső! Robi, Réka nagy ölelés!

Unknown írta...

Ismételten: Isten éltessen, Encikém :)! Tudom, ez olyan neked tetsztő szülinap volt :). További szerencsés utat nektek, gondolok rátok!

Rami írta...

Sziasztok bicajosok!!!
Eltűntem egy pár napra,de mentségemül szolgáljon,hogy nyaraltunk. Közben gondoltunk ám rátok.Ma első dolgom volt megnézni a képeket és a Duna tv felvételét is láttuk.
Kevin,nagyon szépen nyilatkoztál!!!Mindenki szépen beszélt! A szülinaposnak, utólagos ,BOLDOG SZÜLINAPOT kívánunk!
További széles utat és kitartást!!!!
Puszi mindenkinek,Budapestről. :)

Ábá írta...

Gergő, Balázs, a névjavaslatom Madmoiselle Milou lenne. Mit szóltok? Gondoltam, a Sir mellé egy kis franciás bolondság talál. Ma egész nap együtt voltak és nem szedték szét a lakást. Na...remélem mosolyogtok és még jobban tekertek, és nagyon-nagyon élvezitek. JÓ ÉTVÁGYAT! :)