2014. július 29., kedd

3. Nap

Lehet, hogy ma a megszokottnál rövidebbek leszünk, kérjük bocsássák ezt meg nekünk, viszont pont abban a pillanatban, amikor a mai bejegyzés megírása elkezdődött, már tálalják is Antika főkuktából mesterszakáccsá fejlődött chef borsófőzelékét, úgyhogy mielőtt mind elfogyna a 80 személyre szánt vacsora, gyorsan mesélünk a mai napunkról, illetve mind aggodalom megszüntetése végett a tegnap éjszakánkkal.

Szóval, azt már mondtuk, hogy vendégeink érkeztek, a verespataki „Fogadj örökbe egy házat” kezdeményezés önkéntesei, akiket, hát szerénység ide vagy oda, az az igazság, hogy a gulyásunkkal meghódítottunk. Mind nagyszerű emberek voltak. Fiatalok, akik a nyarukat arra áldozzák, hogy a Verespatak műemlék épületei szakemberek vezetésével megmentsék a teljes megsemmisüléstől. És (figyelem!!!) mindezt ingyen és bérmentve csinálják saját szabadidejükben. Ilyenkor rettenetesen hálásak vagyunk, hogy a túra során nem csak csodálatos helyekkel, hanem nagyszerű emberekkel is találkozhatunk, akik még hisznek abban, hogy a pusztulás folyamata megállítható, és tesznek is ezért. Na szóval velük vacsoráztunk. Aztán jött az éjszaka. Nem hittük, hogy szárazon megússzuk, de a sátraink és a rájuk, szakszerűen terített nájlon újra kiállták az eső próbáját. Itt-ott, ez-az vizes lett, de hát úgy tűnik, hogy az eső újra és újra ki akar fogni rajtunk, de csak nem sikerül neki. Úgyhogy reggel mind szárazon ébredtünk, gyorsan eltűntettük a teát és a finom kakaós-rahátos-diós kalácsokat s elsétáltunk az unitárius templomba, ahol Tica, Sorin és Ștefan Bâlici barátainkkal találkoztunk. Mind hárman egy szebb jövőt álmodtak Verespataknak, és mind hárman tesznek is ezért. Külön kiemelném, hogy hármójuk közül egyedül Sorin verespataki, Tica suceavai, Ștefan Bâlici pedig brassói születésű. Tica cserkész csapatot alakított, Sorin azért harcol, hogy a falu ne csak a bányászatból élhessen meg, Bâlici pedig a csodálatos műemlék épületek megmentésén dolgozik. Volt miről mesélniük, szívesen hallgattuk volna őket egész nap, sőt maradtunk is volna, viszont a kilométerek nem tekerődnek maguktól, hajtani kell azt a pedált. Arra viszont jutott még időnk, hogy római tárnákat meglátogassuk, s utána, hogy könnyebben menjen az a bicikli pár finom szalámis-sajtkrémes-sajtos-paradicsomos-uborkás-paprikás-oregános szendvicseket és nutellás kenyereket megegyük. Aztán gurultunk, hol szemerkélő aprószeműben, hol verőfényes napsütésben Brád felé.

Az út nagyon jó volt, kicsi emelkedő, hosszú ereszkedő, pont olyan, amilyennek lennie kell.
Aztán Brádon gyümölcsből is feltankoltunk: hideg és hamvas görög és sárgadinnye, édes barack, savanykás zöld banán. Rövidet pihentünk s indultunk is a szálláshelyre. Egy csapat előre indult, hogy sátrat húzzon és vacsorát készítsen. No nem azért mert késésben voltunk, hanem mert ma megengedtük magunknak. Sajnos az út most már kissé nehézkesebb volt. Épp szélesítették az útat így lassabban haladhattunk, viszont kellő fegyelemmel és kitartással ezen is átestünk. Útban a mai sátorhelyre megálltunk megnézni a branyicskai gyönyörű Jósika kastélyt, amely a feltérképezéskor öregotthonként működött, de ma már teljesen üresen állt, a bejárati üres kapusszobában magában égett a villany, miközben mellette csendesen roskadozik az egyszerűen csodálatos kis kápolna. Szomorú látvány, de valós és sajnos nem egyedüli. Egyedül a rozsdás kapu előtt díszelgő fehér oroszlánszobrok tudnának elmondani még a letűnt fényes kor nagyszerű meséit, mert úgy látszik, hogy falu és egyház egyaránt megfeledkeztek róla.

A lehangoló látvány után 10 kilométert gurultunk és már Marosillyén is voltunk. A Bethlen kastély udvara és a vacsora illata várt (közben már el is fogyott). Mosakodtunk és fütyörészve álomba szenderülünk, de előtte pár szót még üzenünk.

Arni: Ma sem mondtam vicceket, jól vagyunk és mindjárt kész a vacsora.
Réka tanárnő: Üdvözlöm Pétert és Kingát, érezzétek jól magatokat nálunk. A malacot nem szabad hergelni, mert spriccel.
Balázs: Ez a nap is nagyon jó volt.
Seres: Minden rendben, ne hívjatok, nincs térerő. Töltsétek fel a telefonra a roamingot.
Ferike: Jól telik a túra.
Lilla: Szeretlek titeket.
Kázmér:Jól vagyok, minden rendben.
F.Timi: Szeretem az ereszkedőket.
Cs.Robi: Jól vagyok, semmi bajom. Hiányoztok.
Z.Orsi: Minden oké, és a 3. nap csodáltos volt.
Foga: Elnézést kérek, hogy nem üzentem, de minden jól van, jól vagyok. Eléggé keményen nyomjuk az első csapatban, de bírom az iramot. Remélem otthon is minden rendben van, és Blacky is jól van.  P.S.: Aramisz szeretlek.
Farkas: Már-már elkezdtetek hiányozni, viszont nem tudlak felhívni. Számomr ma  inkább egy pihenő nap volt, és kipihentem magam. U.i.: Tanítsátok meg Angyalt ülni.
J.Orsi: Jól vagyok, ölelek mindenkit.
T. Dávid: A telefonom valameik kocsi mélyén van. Hívlak titeket holnap Lillától.
Szabi: Sikeresen lejárt ez a nap. Beültem a kocsiba, hogy készítsük elő a táborhelyt. Puszilok mindenkit.
B.Timi: Jól vagyok, minden rendben, a térdem sem fáj már annyira. Puszilok mindenkit!

Unknown írta...

A szuperszonikus meghajtást élesítem a seprűmön, s máris indulok fölétek felhőket terelni...
Itthon lejárt a júliusi események első felvonása. A következőt majd hazaérkezésetek után játsszuk.

Andi írta...

Tovabbra is sikeres utat es eso mentest.Erot ado puszik Kevinnek ,Vivi,Ivett ,Gyuri es Andi reszerol.

RO anya írta...

!Maaar a harmadik nap is eltelt !No sebaj meg van tizenharom .Patrick uzeni Csegezbol -Sok szerencset mindenkinek ! Ne esettek nagyokat !A kulon puszit is kuldi Kevinnek ,Julianak es egy szoros kezfogast Zsolt pap bacsinak :)

Névtelen írta...

Mihálcz Attila, büszke vagyok rád! Igazi férfi lettél most ,hogy levágtad a bajszod! Csak így tovább rómeó :D

Tulkos Melinda írta...

Nyugodalmas ejszakat mindannyiatoknak!Jo pihenest,erogyujtest a holnapi naphoz.Az Ur orizzen meg benneteket!

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Verespatak, még sokáig látni akarunk! Ti gyerekek, pihenjetek nagyot, holnap pedig tekerjetek szorgalmasan tovább. Erőt és jókedvet az egész csapatnak! Köszönjük a képeket napközben és a beszámolókat este. Jó tudni, hogy merre jártok és lélekben egy kicsit ott lenni veletek. András minden nap kéredezi, hogy merre vagytok és beszéltem-e veled? Sanya, tartsd az arcod, mert egy nagy puszit küldök a parittyámmal.

gyszabo írta...

Még szerencse,hogy vacsoráztam,mielőtt bekukkintottam volna a fekete lábosba.
Nagyszerű napot hagytatok ma is magatok mögött,mondtam már,hogy profik vagytok?Nem hiába már a 1o. túra.

J.Babi írta...

Jo pihenest,holnapra sok erot-jokedvet kivanok az egesz csapatnak.A Banffyhunyadi ismerosok is nagy figyelemmel kiserik az esemenyeket!

T. Ilona írta...

Halasan koszonjuk az izgalmas beszamolot es a kepeket.Erot kitartast kivanunk az egesz csapatnak, es az aproszemu keruljon utatokon!Lilla es David puszilunk!

András Kata írta...

Kedves kalandokvágyók! Csak jelezni szeretném, hogy még Londoniából is követünk benneteket :) Hajrá kis csapat! A szakácsot meleg szívvel várjuk a már nem éppen ködös Albionba. Drága Zsófia fóhercegasszony, érezd nagyon jól magad! :) Millió puszi xxx

Házisárkány írta...

Helyzetjelentés:
Csíkban dél van.
A félfülü kalóz eltűnt a láthatáron.
A kis csimmaszok élvezik a szabadságot.
Hiányzik a kis tigris.
A házisárkány kikapcsol és feltöltődik.
Azt az Angyal kutyát szívesen elrabolnám..
Tekerjetek óvatosan.
Sok sok hagymát kell fölvágatni a kis tigrissel,imádja.
Pusszantás.

Máthé Ildikó írta...

Kedves nyolcadikosok: Robi, Farkas, Sanyi, Tamás!
Minden nap elolvasom a bejegyzéseket, megnézem a fényképeket. Nagyon büszke vagyok rátok! Kitartást, erőt, jókedvet kívánok a nagy kalandhoz!
Szeretettel, az oszi

Jkb Gabriella írta...

Hajra orsi , legy eros es kitarto.Buszkeseg tolt el mikor latom , hogy milyen jol megy neked. KITARTAS!!!! Eso mentes szep utat , vigyazzatok egymasra.

Névtelen írta...

Robi te is hianyzol várlak haza mert nemtudom feltenni a minecraftot.Jo pedálozast.:-) Nándi

CS.Robika kitartás- mondta valaki valamikor. Alig várjuk a képeket. Veletek örülünk a sikernek. Látszik ,hogy mindenki jól érzi magát. Öcsi tata.

Mindenkinek, aki izzad...
Minden képnek külön örülök,gyönyörű tájakon jártok, nagy élmény a nézőknek is. További jó utat kívánok és türelmetlenül várok minden veletek kapcsolatos hírt.
Vigyázzatok magatokra , NAMI

ZOP írta...

JÓ hogy megúsztátok szárazon az éjszakát,az új chef-nek gratulál, nagyon jónak néz ki a kaja, sok szerencsét továbbra is.pusztulnak Orsika

Bocsi a bakiér puszi akart lenni<3:-o

Sanco írta...

Drukkolunk neked Kevin ugyes vagy!Ne hagyd hogy a torokfajas letorjon,tekerj tovabb!Puszi Gia es Sanco.