2008. augusztus 29., péntek

4. nap

Még észbe sem kaphattunk, máris reggel lett. Ki a kultúrotthonban, ki a tornácon, ki az udvaron ébredt, kiadós alvás után. A reggeli sem váratott sokat magára: egyesek biztosra vették, hogy ismét rántotta lesz, mert a tanárnő és Gyula szaporán elkezdték törni s szagolgatni a tojásokat, viszont egy-kettőre kiderült, hogy a mai reggeli bundáskenyér lesz. Hamar kész lett a kenyér, melléje sajtot, paradicsomot és paprikát fogyaszthattunk. Elmentünk a templomba, ahol Solymosi Alpár tiszteletes úr elmagyarázta a falu történetét, a Firtos hegyéhez fűződő legendákat. Rövid megbeszélés után még megnéztük a tiszteletes úr háziállatait: nyuszikat, kiskutyákat és a csikót. Utána pakoltunk és nekivágtunk a mai útnak, ami változatlanul köves és poros volt.

Közben akadtak akik egy kicsit megbetegedtek, Fehér Botit a fejfájás kergeti őrületbe, de úgy néz ki, hogy túléli, mert Antikához hasonlóan ő is egy kemény gyerek. A kis Polacsek Péter és Márton Boti a gyomrára panaszkodik, mert mindent azért ő sem bir el, s kicsit rakoncátlankodik, ezért most a tanárúrék teakúra alá vetették őket, amitől holnapután biztos úgy tekernek majd, mint soha máskor.

Farkaslaka előtt mégis aszfaltra kerültünk, igy sokkal jobban haladtunk tovább az előbb emlitett falu felé. Itt megtekintettük Tamási Áron sirját. Innen Székelyudvarhely felé vettük az irányt, ahol egy két órás pihenő várt ránk. Többek között azért volt szükség erre a hosszú pihenőre, mert úgy véltük, hogy a trailer jobban szeretné, ha megjavitanák, mintsem hogy a kerekeit össze-vissza cserélgetnék. A pihenő alatt volt, aki aludt a kisbuszban, volt, aki visszabiciklizett a városba és a Spar-ban jónagyot evett, akadt olyan is, aki a biciklijét javitgatta (név szerint: Artúr mester, Frédi, István). A trailer a vártnál hamarabb kész lett, ezért készen is álltunk az indulásra. De egy rövid megbeszélés alatt megszavaztuk, hogy azok, akik szeretnének, autóval előremehetnek Szentegyházára, a vállalkozó kedvűek pedig biciklin teszik meg a hátralevő utat. Tizenhárom bátor vállalkozó volt, akik nekivágtak a húsz kilométernyi emelkedőnek, ami reménytelenül csak felfele kanyarodott.

-Nehéz volt, izzasztó volt, de megérte. Nagyon nagy élmény volt Szentegyházára biciklivel érkezni, s a többiek jutalomtapsa volt a legvagányabb.– nyilatkozták a bátor biciklisek.

Amig ők tekertek, a többiek lefoglalták a főhadiszállást, ahol újra ágyban alhatunk. A főhadiszállást Szentegyháza gyöngyé-nek nevezik. Most mind itt ülünk, kifújtuk magunkat, lassan lejár a virslis vacsora s nyugodtan úszkálunk, lazsálunk, mert tudjuk, hogy holnap egész nap pihenhetünk, s hű társunkkal, a biciklivel foglalkozhatunk.

Szén Sándor: ma kocsikáztam a Hargitán, de már megbántam.

Dénes: jól vagyok, én ezt üzenem. Végre fürödtem a vlahicai termálfürdőben.

Áron: ma reggel nem akart elolvadni a cukor a teámban.

Anti: azt üzenem, hogy megmászom még a Himaláját tavasszal.

Nonó: igen, Anti, meg, meg, lefele!

Arabella: valóban olyan szép a hely, ahogy mondtad, nagyon jó minden, vigyázunk magunkra és puszi mindenkinek.

Frédi: imádok tekerni, csak nem mindig tudok (nehogy azt higgye valaki, hogy Szentegyházán meleg a termálviz).

Alpár: minden jól megy, jó a viz, jó a hangulat és jól lehet szórakozni.

Zsófi: jó a hangulat, minden jó, puszilok mindenkit. P.S.: jó a kedvem, csak mindig fáradtan fényképeztek le :P

Tücsi: túléltem már négy napot, szóval csak nem szabadultok meg tőlem. Hiányzik Mackó ...

István: itt vagyunk a termálfürdőnél és fürdünk.

Sanci: hát, a biciklin a következőket találtam ki: „egész úton a biciklin azon gondolkodám, mikor látom végre Szentegyházát.” Szóval vagány minden, nem volt olyan kemény az út. Puszi mindenkinek oda, ahová kivánja.

Szatmári Sándor: szia, Gizi! Hogy megy a gyógyulás? Jó a túra, a hegyek sem mászhatatlanok. Hellász, live update-et kérek a meccsekről.

Gábor: jól vagyok.

Fehér Boti: minden rendben, eddig nagyon jó a túra. Urari pentru cei din Cluj mai ales Dambu si Centru: sper ca urmariti blogul, de nu aplic vorba lui Ionu...aloha!

P. Péter: gyomorrontásom van .

Artúr: estem egy szépet!

Szabó Tamás: a mai nap is jól telt, elég nehéz volt, de megérkeztünk a fürdőre és itt nagyon vagány.

Emese: ismerős dallamokat dúdol a firtosváraljai templom, a papilak megszokott tornáca, a köves ereszkedők, a szentegyházai termálfürdő, csak a csapat új, és ez épp igy jó. Nagyon jól telik, puszi!

Péter (a kamerás): Horvát Szili hozz egy hálózsákot....megfagyok!!!

P.S: A nap nagy hire az, hogy Péter nem készitett az emelkedők alatt sem, de még felett sem csoportképeket, viszont elkapott néhány olyan pillanatot, ami sokat elmond a hangulatunkról és arról, hogy mennyire szép az élet bicilitúrán.Változatlanul nincs hosszú i és nem is lesz.

Unknown írta...

Gratulalok a túrához, én is biciklivel járok mindenfelé! :D András, Kolozsvár

Horvat Szilard írta...

ahogy olvasom a blogot,talan mindig az elsok kozott,azt veszem eszre hogy egyre tobb az uzenet haza es egyre csak fokozodik a hangulat:D gondoljatok bele,mi lesz a vegeig:P Uzenem Szabo Petinek, hogy megprobalok vinni halozsakot holnap estere:))sziasztoook

ja es uzenem Nononak, hogy meghalt a daciaja:D...remelem a kicsi Golfom meg mukodik:P

irodakukac írta...

Ne fürödjetek túl sokat, mert megszokják az izmok a jót és aztán nem fogják nyomni a pedált :))
Jó pihenést holnapra!

Jakab Attila írta...

most igy eretsegi uten 3 reszre szakadnak erzeseim!!! Elso sorban orom mert sikerult az eretsegi. masodszor szomoru mert CUCO-nak nem sikerult! Nagyon szomoru mert nem lehetek koztetek ezen a meses turan :(( !!!

Gizi írta...

Huuuuuuuuu emberek, nagyon jok a kepek. Sanyi, most van bizonyitekod, hogy fejeseket tudsz ugrani. Ugy latom senki sem vagyik haza, s mindenki szorakozik. Irigyellek. En, lassacskan gyogyulok, de halok meg az unalomtol. Mamajek naponta hivnak s kerdezoskodnek rolad. Milyen a halozsak??? Vegezetul: Legyetek jok, ha tudtok.... A tanaroknak is kivanok tovabbi kitartast.

nyolcperhusz írta...

Csak így tovább. Nyolcperhúsz bácsi. :-D

Horvat Szilard írta...

Mindjart hozzuk a burduf planetar dreapta-t,magunkkal egyutt.Ja es Peter jon a halozsak. Szilard,Annamri,Sandor.

Szovata 2008.08.30. 19:38

Névtelen írta...

Jo az ido jo a hangulat mindenki boldog. Csak aszt kivanom ez a nagy meleg innen Budapestrol ne erjen el titeket mert az nem lene jo.Ma itt 38fok volt holnapra 40fokot mondanak.Ez iszonyu kibirhatatlan.Remelem nem lesz reszetek bene mert alni egy hejben is izaszto nem hogy tekerj.Pusz Zsofi ,hajra biciklisek!!!